וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו לעצמכם מתנה לחג: כמה משקיעים הישראלים במתנה?

29.9.2016 / 14:45

השאלה הקשה החוזרת לפני כל חג היא: מה לקנות כמתנה למארחים? וכמה להשקיע? הפתעה: בעוד המתנה שאנשים הכי אוהבים לתת היא כלי מטבח, זו המתנה שהם הכי שונאים לקבל

מתנה. ShutterStock
מתנה/ShutterStock

בעוד אתם שוברים את הראש לגבי המתנות לחג, ורגע לפני שאתם נשברים ורוכשים עוד ואזה מיותרת לדודה, הנה כמה נתונים מפתיעים לגבי המתנות שאנשים אוהבים לקבל לחג. בחנו את הסוגיה באמצעות סקר בקרב 603 נשים ממועדון הצרכנות של אמהות "מאמא גורו", ובקרב 603 גברים ממועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק "היטקזון". מהבחינה עולה שמתנה שהנשים הכי אוהבות לתת לחג (31% מהנשאלות) היא כלי מטבח, אולם זו גם המתנה שהן ממש לא אוהבות לקבל. רק 8% מהנשאלות הצביעו על כלי מטבח כמתנה מועדפת. גם אצל הגברים היחס כלפי כלי המטבח אמביוולנטי- זו המתנה ש-24% מהם הכי אוהבים לתת, ורק 14% מעדיפים לקבל.

המתנה המועדפת על רוב הנשים והגברים (כ30%) היא גיפט קארד, כרטיס מתנה. במקום השני אצל נשים – מוצרי טיפוח (12.2%) ותכשיטים (10%) , ואצל הגברים יין (16%) ולמרבה הפלא מוצרי טיפול (9.7%).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הסכום שנהוג להוציא על מתנות החג?

מנתוני הסקר שנערך באמצעות מועדון הצרכנות של האמהות מאמא גוגו עולה, כי רוב הישראלים (43%) מוציאים בין 200 ל-300 שקלים על המתנה לחג. אחוז המשקיעים את הסכום הזה על המתנות עלה משנה שעברה באופן משמעותי, בעוד אחוז הישראלים שמוציאים על המתנות מעל 300 שקלים ירדו בצורה ניכרת.

לדברי ליאור רותם גורדון, מנהלת קבוצת האימהות בפייסבוק "מאמאגורו" – הנתונים מעידים על המשך שחיקת כושר הקנייה של מעמד הביניים באילוצו להסתפק ברכישת מתנות שעלותן נמוכה יותר מבשנים קודמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי מחליט בבית?

בסוגיית אופן קבלת ההחלטה באשר לסכום שיוצא לצורך רכישת המתנה התברר שברוב המשפחות (68%) הנשים נוטלות את ההחלטה באופן בלעדי, בלא מעורבות של בן הזוג. רק ב-23% מהבתים ההחלטה היא משותפת, ורק 9% מהנשים מעבירות את האחריות בנושא הזה לבן הזוג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מתנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully