וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין בלתי אפשרי": הפסיכיאטר שהקיף את העולם במטוס סולארי

מומחים אמרו לו שזה מסוכן ובלתי אפשרי, אבל ברטראן פיקאר לא ויתר והצליח להקיף את העולם במטוס סולארי, ללא דלק, בטיסה שנמשכה 5 ימים. "הרבה יותר מסוכן לחיות בעולם שבו שורפים מיליון טונות של דלק כל שעה". צפו

מערכת וואלה!

"אם אתה מאמין במטרה כלשהי, אבל כולם אומרים לך שהיא בלתי אפשרית, זה רק אומר שאיש לא ניסה זאת לפניך - ושאם תמשיך לנסות, אתה יכול להצליח". למשפט הניו אייג'י הזה אחראי ברטראן פיקאר, פסיכיאטר וטייס שוויצרי בן 58, שחתום לפחות על שני פרויקטים שאיש לא עשה לפניו. פיקאר הגה את הרעיון לייצר מטוס שיקיף את כדור הארץ באמצעות אנרגיה סולארית, וללא כל שימוש בדלק כבר בשנת 1999, זמן קצר לאחר שהצליח להקיף את העולם בכדור פורח לראשונה בעולם. לפני 17 שנה, הרעיון הזה של פיקאר בהחלט נשמע בדיוני לחלוטין.

הטיסה מסביב לעולם נמשכה 5 ימים ו-5 לילות רצופים, ללא דלק, והיא נשאה את המסר הירוק בבהירות: הטכנולוגיה להפקת אנרגיה סולרית כבר כאן והיא זמינה לכולם

ואולם כמי שגדל במשפחה של הרפתקנים, פיקאר חונך לחלום בגדול ולא לוותר. כנגד כל הסיכויים, המסע שהחל כחלומו הפרוע של אדם אחד, הסתיים באירוע היסטורי: טיסת סולו מסביב לעולם שנמשכה 5 ימים ו-5 לילות רצופים, ללא דלק. הטיסה הזו גם נשאה את המסר הירוק בבהירות: הטכנולוגיה להפקת אנרגיה סולרית כבר כאן והיא זמינה לכולם.

"לפני כעשור, כשפנינו למומחים בתחום אווירונאוטיקה וביקשנו לבנות מטוס סולארי, התשובה היחידה שקיבלנו היתה: 'זה בלתי אפשרי'. כדי לקדם את הפרויקט נאלצנו לפנות לאנשים מתחומים אחרים, שכן היו מוכנים לקחת על עצמם את המשימה", מספר פיקאר. "גם כשפנינו לגיוס חסויות, גילינו שאף חברת תעופה לא מוכנה לשים את השם שלה על המטוס שלנו, ושכולן פוחדות להיות שם כשהמטוס יתרסק. גם הפעם נאלצנו לפנות לחברות מתחומים אחרים כדי להשיג חסויות. אלה שמימנו אותנו בסיכומו של דבר היו חברת שמפניה, חברת שעונים ואפילו חברת גוגל". הסיפור הקטן הזה מבטא את החשיבות שמייחס פיקאר לשני הכלים החשובים ביותר בדרך להגשמת מטרה רחוקה ונשגבת ככל שתהיה: גמישות חשיבה וחשיבה יצירתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס סולארי. solar impulse Ackermann,
המטוס/solar impulse Ackermann

דור שלישי להרפתקנים

סולאר אימפולס בנוי בצורה שונה מכל מטוס אחר. אורך הכנף הוא 72 מטרים והיא מכוסה ב-17 אלף תאים סולאריים שמספקים אנרגיה לארבעה מנועים חשמליים

כפסיכיאטר במקצועו שמתמחה בהיפנוזה, גילה פיקאר עניין רב בחקר ההתנהגות האנושית במצבי לחץ קיצוניים, אך יצר ההרפתקנות שעבר מדור לדור במשפחתו, גבר על הכל. פיקאר גאה להציג את עצמו כדור שלישי של מסורת המשלבת מדע עם הרפתקנות. סבו, אוגוסט פיקאר, פיתח את קפסולת הלחץ, ואביו ז'אק פיקאר, שבר את השיא בצלילה לעומק. יחד עם התשוקה להרפתקאה, ירש ברטראן את גם את הרצון לשפר את החיים על פני כדור הארץ ולהגן על הסביבה.

"בבית קיבלתי חינוך של חלוץ וחוקר, משום שתמיד הרשו לי להיות סקרן, לשאול שאלות, ללכת מעבר לברור מאליו, לאמץ את הבלתי ידוע" הוא אומר. "כל החיים שלי אני מחפש לחקור ולגלות את הבלתי ידוע, להשיג את הבלתי אפשרי".

הוא ניצח את המרוץ הטראנס אטלנטי הראשון בכדור פורח, והיה הראשון להקיף את העולם בכדור פורח, כשהוא ושותפו הבריטי סגורים בתא לחץ מיוחד שהמציאו לטובת הפרויקט. לצורך ביצוע האתגר הנוכחי "סולר אימפולס" חבר לשותפו אנדרה בורשברג, בן 61, מהנדס בהכשרתו ששירת כטייס בחיל האוויר השוויצרי, אך הצוות שאחראי על הפרויקט כולל לא פחות מ-90 אנשים מתחומים שונים: מהנדסים, אנשי אנרגיה ירוקה, מטאורולוגים מתמטיקאים, אנשי שיווק ותקשורת ומומחים מתחומים נוספים.

המטוס, סולאר אימפולס, בנוי בצורה שונה מכל מטוס אחר. אורך הכנף הוא 72 מטרים והיא מכוסה ב-17 אלף תאים סולאריים שמספקים אנרגיה לארבעה מנועים חשמליים. התאים הסולאריים מאפשרים טעינה של סוללות ליתיום ענקיות במשך היום, כך שהמטוס יכול להמשיך לטוס גם בלילה.

ואולם גם השראה לפתח את הפרויקט והמוטיבציה להציל את העולם לא יכולים להשלים משימה כה מורכבת ללא מעט אומץ. ישיבה בפגישות תכנון וביצוע בדיקות מעבדה על הקרקע הם דבר אחד, ולהכניס את עצמך לתא הטייס של מטוס חדשני ולא בדוק, זה משהו אחר. פיקאר מבטל את השאלות על הסכנה הכרוכה בביצוע הפרויקט במשיכת כתף . "טיסה במטוס סולארי אינה מסוכנת יותר מלחיות בעולם ששורף מיליון טונות של דלק בכל שעה. אנחנו משנים את האקלים, אנחנו מדלדלים את המשאבים הטבעיים, אנחנו מזהמים את האטמוספירה וזה באמת מסוכן. המצב הזה חייב להשתנות וזה אפשרי. זו המטרה שלשמה נועד הפרויקט של סולאר אימפולס".

מטוס סולארי. solar impulse Ackermann,
הצוות/solar impulse Ackermann

מה עכשיו?

"העולם שורף מיליון טונות של דלק בכל שעה. אנחנו משנים את האקלים, אנחנו מדלדלים את המשאבים הטבעיים, אנחנו מזהמים את האטמוספירה וזה באמת מסוכן"

אז אם קיים כבר מטוס שמסוגל להקיף את העולם באמצעם אנרגיה סולארית, מה מונע מהאנושות לעבור לאנרגיה ירוקה בטכנולוגיות הקיימות במשימות פשוטות הרבה יותר על הקרקע? במהלך כל השנים וגם לאחר ההשלמה של המשימה, פיקאר משמש כשליח ודובר של הרפוקיט על מנת לשנות את המציאות הקיימת.

"מה שמונע מהאנושות לעבור לאנרגיה סולארית הוא המשקל הכבד שיש להרגלים שלנו. רוב האנשים פשוט רוצים להמשיך לעשות את אותו הדבר יום אחרי יום במקום להבין שהם יכולים לשנות. במשך שנים רבות הפתרונות הסביבתיים היו מאוד יקרים, ולא רווחים, אבל היום אין תירוץ. כיום הפתרונות הם כן רווחיים. אם אתם מבודדים את הבית שלכם, אם אתם נוהגים ברכב חשמלי, אם אתם משתמשים בנורות LED, אם יש לכם רשת חשמל חכמה, אתם חוסכים כסף, ואתם יוצרים עבודות, ואתם יוצרים רווח, ואתם גורמים לצמיחה של הענף כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully