וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה טעינו? עשר הפעולות הכלכליות הטיפשיות שעשינו בתשע"ו

11.10.2016 / 7:09

האם בשנה החולפת הצלחתם לפתוח חיסכון, לשפר את הרגלי הצריכה וללמוד לעומק מה מצבכם הפיננסי? אם לא, אתם לא לבד. בארגון פעמונים סבורים שרובנו נוטים לחזור על אותן הטעויות בדיוק, שנה אחר שנה. פתיחת אבל השנה החדשה היא הזדמנות מצוינת לשנות את ההרגל

מערכת וואלה!

לקחנו הלוואה: יש לכם מינוס בבנק? אתם לא לבד. מסקר שערך "פעמונים" עולה כי אחד מתוך שלושה ישראלים לקח הלוואה בשנה האחרונה – בעיקר לכיסוי המינוס בבנק. ההלוואה הפכה למכת מדינה. לא מעט תשדירים, פרסומות ומסרונים הקוראים לנו לשעבד את העתיד בשביל ההווה. אבל חשוב לזכור שהרעיון לקחת הלוואה שגוי, ומכניס את הלווה למעגל אינסופי של חובות.

לא התמקחנו: קיבלנו כגזירת שמים את גובה העמלות, הריביות והפיקדונות בבנק ולא התמקחנו על המחיר שאנחנו משלמים לספק הכבלים, הלווין, הסלולר או האינטרנט. קיבלנו בהכנעה את גובה דמי הניהול בביטוח, ושילמנו למוכר מכשירי החשמל בדיוק את המחיר שדרש בלי לבקש הנחה. לביישנים קשה יותר – אם תתמקחו תצליחו לחסוך מאות שקלים בשנה.
לא חסכנו: חיסכון מאפשר לנו חופש כלכלי; להגשים חלום, לקנות את מה שרוצים, ואת היכולת להתמודד בצורה טובה יותר עם בלת"מים. חשוב לחסוך כדי להיערך להוצאות גדולות וחשובות בעתיד, למשל בר מצווה או לימודים; וגם כדי להיערך עם שינויים בהכנסות, בלי להיכנס למינוס. בכל פעם שאנחנו חוסכים כסף, אנחנו שמים בצד משהו קטן, כדי שיהיה לנו קל יותר מחר.

לא קראנו: לא ראינו עד מתי המבצע, לא בדקנו מה תנאי הביטול, לא שאלנו אם המחיר כולל הרכבה או הובלה, לא בדקנו אם הקופון מעניק הנחה גם בסופי שבוע, ולא קראנו את האותיות הקטנות. פשוט מיהרנו לקחת את הילדים מהחוג וחתמנו בלי לראות על מה.

לא השווינו: יצאנו לקניות בלי רשימה מוכנה, לא בדקנו את עלות הסל השבועי בכמה סופרים באזור שלנו, הלכנו מתוך הרגל לסופר השכונתי, ורגע אחרי שקיטרנו על יוקר המחייה - שכחנו. לא השווינו את קריאת המונה שכתובה בחשבון מטעם החברות, למספר המופיע הלכה למעשה במונה שלנו - והפסדנו הרבה מאוד כסף.

לא פתחנו: ההודעות ששוגרו אלינו מקרנות הפנסיה, קופת הגמל וקרן ההשתלמות, נותרו יתומות במעטפות. חצי מאיתנו לא מסתכלים על החשבונות לתשלום, בין השדאר בנימוק שגם אם יקראו לא יבינו. אלה שכן בודקים את החשבונות שלהם מוצאים מדי שנה חיובי יתר בהיקף בלתי נתפס של כמיליארד שקל. הנה הבטחה לשנה הבאה: אם תפתחו - תבינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016. יואב דודקביץ'
סניף רמי לוי, אזור תעשייה שער בנימין. 23 בפברואר 2016/יואב דודקביץ'

לא הבנו: כשפקיד בבנק שאמר לנו: "צמוד לפריים", "פק"מ", "ריבית משתנה", "פר"י", "פצ"מ", וגובה המסגרת – לא ממש הבנו במה מדובר. מודעות למצב חשבון הבנק שלכם וניהול נכון של חשבונכם ושל השימוש באמצעי התשלום השונים, יעזרו לכם להימנע ממצב של משיכת יתר (מינוס) בחשבון. ידע הוא כוח - הכרת השירותים הבנקאיים מסייעת לנהל בצורה טובה יותר את חשבון הבנק.

קנינו במבצע: ראינו שלט שבו כתוב היה "מבצע", "סוף עונה" ו"הנחה מיוחדת" –והתפתינו לרכוש, לא כי היינו צריכים, לא כי בדקנו מה המחיר האמיתי של המוצר או בכמה הוא נמכר במקומות אחרים בלי "מבצע". שופינג ורכישת מוצרים הוא לא חוויה או צורת בילוי. כדאי לזכור זאת בשנה הבאה.

זרקתי: לפי נתוני המשרד לאיכות הסביבה כמחצית מהאשפה בישראל מורכבת ממזון ראוי למאכל. אנחנו מרבים לזרוק מוצרים שתאריך התפוגה עליהם מתקרב, קופסאות אוכל חצי גמורות, או מזון שלילדים לא בא לאכול. במקום לזרוק – פשוט תקנו פחות.

לא תאמתי: לא בדקנו אם מגיע לנו לקבל בחזרה כספים ששילמנו. אולי מגיע לכם החזר מס ממס הכנסה? אולי יש קרן השתלמות במקום שעבדתם בו לפני עשור? עשו סדר בערימת המסמכים, זרקו את כל המסמכים מלפני 7 שנים ותבדקו – אולי מגיע לכם כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully