וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר בהקפאה: מה קורה להיי-טק הישראלי?

7.10.2016 / 19:48

השכר הממוצע של מתכנתים הפסיק לעלות, פחות משרות תוכנה חדשות נפתחו להשמה והדרישה לעובדים בחלוקה גאוגרפית מתמקדת בעיר גדולה אחת. ענף בהתכנסות

מערכת וואלה!

בוידאו: האם יגויסו עובדים זרים להיי-טק?

האם אחרי שנים של צמיחה, תעשיית ההיי-טק בישראל מתמתנת? מניתוח הרבעון השלישי לשנת 2016 עולה כי השכר הממוצע לעובד במקצועות התוכנה כמעט שלא צמח בשנה האחרונה, וזאת לאחר עלייה של יותר מ-7% ב-2015. כך עולה מניתוח שערכה see.V, חברת השמה שמתמחה בענף ההיי-טק, בקרב כ-200 השמות מוצלחות בין ה-1 ביולי ל-20 בספטמבר.

השכר הממוצע לעובד במקצועות התוכנה הגיע ברבעון החולף ל-24,564 שקל בחודש. מדובר בממוצע כמעט זהה לזה שנרשם בהשמות כוח אדם שבוצעו ברבעון המקביל ב-2015 - 24,629 שקל. אף שמדובר בשכר הגבוה משמעותית מהשכר הממוצע במשק, נראה כי העובדה שהוא נותר כשהיה מבשרת על התייצבות בתעשייה המובילה בישראל.

תופעה בולטת נוספת היא ירידה חדה של 31% במספר משרות התוכנה החדשות שנפתחו להשמה. ב-see.V מייחסים את השינוי למאמצים מוגברים של החברות הטכנולוגיות לגייס בעצמן. החברות משקיעות היום יותר מבעבר מאמצים רבים כדי לגייס כוח אדם בשיטת "חבר מביא חבר".

"שניים מכל חמישה עובדים חדשים חותמים בחברות כתוצאה מ'חבר מביא חבר'", מוסיפה מרב לייפר, מנכ"לית see.V. "זהו ערוץ גיוס יעיל, שנמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות. יש חברות שיתגמלו את העובד המפנה בארוחת בוקר זוגית או תווי קנייה בלבד, ויש מעסיקים שיגדילו את חשבון העו"ש שלו ב-20 אלף שקל, או יעניקו לו חופשה זוגית בתאילנד. יחד עם זאת, בחברות ההשמה מכירים ממש מקרוב את המועמדים ואת הארגונים. זה מוביל למגוון גדול יותר של אפשרויות, לשכר גבוה יותר ולהתאמת מיקום, תחום וטכנולוגיות טובה יותר משהמועמד היה משיג בעצמו".

אבל חברות ההיי-טק לא מסתפקות בכך ומפעילות אנשי גיוס גם בתוך הארגון, וזאת במטרה שיאתרו את הכישרונות בחברות המתחרות ויפתו אותם בתנאים טובים ואתגר מקצועי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

התפקיד החם ברשימת מנהלי הגיוס בסטארטאפים

במקום הראשון מבין המקצועות הדרושים ביותר בקרב חברות ההיי-טק, זכתה משרת מפתח Front End, כלומר הגימור של המוצר שאליו נחשף הלקוח, עם לא פחות מ-21% מכלל המשרות ברבעון. עובדה זו מעידה על ההשקעה המרובה שהחברות מקדישות לפיתוח הממשק והנראות של המוצר לטובת משתמשי הקצה. בהתאם לכך נסק השכר הממוצע של מתכנת בתחום ב-14% - מ-21,350 שקל בספטמבר 2015 ל- 24,290 שקל החודש. מגמה הפוכה נרשמה בגזרת שפת הפיתוח מונחית העצמים C#. מתכנתים שמתמחים בה נאלצו להתמודד ירידה של 13% בשכר הממוצע למשרה חדשה: מ- 25,500 שקל בקיץ 2015 ל-22,300 ברבעון הנוכחי.

בין ספטמבר 2015 לספטמבר השנה נרשמה עלייה במספר המשרות שנפתחו לשירותי השמה בשלושה תחומים: ב-++C, אחת השפות הוותיקות והבסיסיות בהיי-טק, ניכרה עלייה של 7% במספר המשרות לצד עלייה לא מורגשת של 1% בשכר המתגמל ל-27,420 שקל. ב-DevOps, תחום המשלב בין פיתוח לתפעול לצורך ייעול תהליכים, נרשמה עלייה של 5% במספר המשרות לצד עלייה בשיעור זהה בשכר ל-25,125 שקל. התחום השלישי הוא פיתוח למובייל (מערכות הפעלה iOS/Android) שבו נרשמה עלייה של 6% בסך המשרות, תולדה של המשך התחזקותן של האפליקציות לסלולר ולטאבלטים בחיינו, לצד עלייה זעומה בשכר ל-23,670 שקל.

"הביקוש לעובדי ההיי-טק מנוסים, ובפרט אלה שכבר עבדו בסטארט-אפ או שניים, הוא אדיר", מוסיפה לייפר. "לא משנה אם אתה מפתח, בודק, מאפיין או מעצב תוכנה - כל אחד מאלה הוא הבסיס להצלחה הגדולה של החברות הישראליות בעולם. הצפי שלנו לתקופה שבין תחילת השנה העברית החדשה לסיום השנה האזרחית הנוכחית הוא לגל גיוסים טכנולוגיים. הסיבה: החברות צפויות להשקיע את כל עודפי התקציב השנתי שלהן במשאב האנושי וזאת כדי לסיים את השנה חזק ככל האפשר. אלה שעוסקים בתוכנה, צפויים לרבעון מעולה, כולל אפשרות שפרק הזמן בין שליחת קורות החיים לבין החתימה על הסכם העבודה יהיה מואץ".

במקביל, הביקוש למתכנתים כחול לבן אינו מסתיים בגבולות מדינת ישראל. ב-see.V מעידים על עניין גובר והתקשרויות להשמת מתכנתים במשרות רילוקיישן לשנתיים או שלוש. החברה גייסה באחרונה מנהלי פיתוח, מפתחים בכירים וראשי צוותים לארה"ב, גרמניה ותאילנד. "יוקר המחיה הגבוה בישראל והקסם שתמיד יש בתרבויות אחרות משחקים תפקיד", מסכמת לייפר. "הטרנד הזה חי ובועט, ולא הופך אף מועמד לציוני פחות, מאחר שמדובר בהשמה לתקופה זמנית בלבד. כדי לספק את הביקוש הגובר, נעבוד גם מול חברות ישראליות עם נציגות בחו"ל ונדאג למועמדים שלנו לתפקידים מאתגרים ומהנים גם יחד".

אילו ערים נמצאות על המפה של הטכנולוגיה בישראל?

מפריסת המשרות ברבעון החולף, עולה תמונה גיאוגרפית מאוד לא מאוזנת. בדומה לרבעונים קודמים, נמשכת מגמת ההתבססות במרכז הארץ - גוש דן וערי השרון, כשתל אביב שולטת ביד רמה על המקלדת בתור בירת התעשייה. בסך הכל נפתחו בעיר 173 משרות במדגם שערכה see.V, ואלה מהוות 46% מ-380 המשרות שנפתחו בישראל עם אזכור יישוב. הרחק מאחוריה מדורגות במקומות השני והשלישי רמת גן עם 48 משרות והרצליה עם 45 משרות.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully