וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו הודעת ריקול על רכבי מאזדה - אבל החלפים לא הגיעו

4.12.2016 / 13:06

תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות הודעות ריקול שקבלו בעלי מכוניות מאזדה. כשפנו בעלי כלי הרכב לחברה נענו כי הריקול נדחה כי אין עדיין חלפים בארץ. התביעה על סכום של 100 מיליון שקלים

יח"צ - חד פעמי

מה הייתם עושים אם הייתם מקבלים קריאת ריקול למכונית שלכם והייתם נענה כי הריקול עדיין לא פעיל כי לא הגיעו חלקי החילוף? זה מה שקורה בימים אלה לכ-20 אלף בעלי מכוניות מזדה בישראל, כך על פי תביעה ייצוגית שהוגשה לפני כשבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בעלי הדגמים מזדה 3, מזדה 5, מזדה 6 ו-CX5 קיבלו הודעה על ליקוי בתהליך היצור של בלמי דלת תא המטען שעלול להביא לפתיחת דלת המטען תוך כדי נסיעה, אולם כשפנו בעלי הרכבים אל המרכזים המורשים על מנת לטפל ברכבים, הם גילו כי החלפים עדיין לא הגיעו לארץ, כך שהריקול בעצם עדיין לא החל. בנוסף יצאה קריאת ריקול לבעלי כ-40 אלף רכבי מזדה עקב תקלה בכריות האוויר העלולות להתפוצץ להם בפנים בכל רגע נתון.

בעקבות הריקולים הוגשו שתי תביעות ייצוגיות על סך של כ-100 מיליון שקל כנגד חברת דלק מוטורס ומזדה מוטור קורפוריישן הגלובאלית שהוגשה באמצעות עורכי הדין ברק אביבי ואסף נוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טופס הריקול/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי התביעה, הסיבה לריקול השני, נעוצה בחשש לכשל בכריות האוויר במכוניות שיוצרו בין השנים 2002 ל-2008, כאשר התקלה עלולה להוביל לחדירת לחות ובכך להגדלת הפיצוץ המתרחש בעת ניפוח הכרית. התקלה אף גרמה למספר מקרי מוות בעולם של נוסעים. בימים אלה מזדה החלה בהחלפת כריות האוויר ברכבי הריקול.

בתביעות הייצוגיות נטען בין היתר כי יש לפצות את בעלי הרכבים בגין הזמן ועלויות הדלק בעת הגעה למוסך בו יבוצע התיקון ובמקביל בגין עוגמת הנפש והחרדה לבריאותם ובריאות ילדיהם של בעלי הרכבים, עד לתיקון התקלות. חשוב לציין כי על פי הנחיות משרד התחבורה, בעל רכב כזה לא יורשה לחדש את רישיון הרכב שלו. במקרים שאין חלפים לתיקון התקלה והגיע מועד חידוש רישיון הרכב, בעל הרכב לא יוכל לנסוע עם הרכב. בנוסף נטען כי החברה אחראית לבדוק את הרכבים היוצאים מהמפעל, ואם מספר רכבים כה גדול יוצא עם תקלות חמורות, סימן שלא ביצעו את הבדיקות כראוי.

מבדיקה שבצעו עורכי הדין ברק אביבי ואסף נוי, עולה כי מדובר בכ-60 אלף בעלי מזדה. סכום התביעה של 100 מיליון שקלים חושב לפי 1,000 שקל נזק שאינו ממוני שנובע מתחושת הפחד ו-500 שקל עבור הפסד חצי יום עבודה או זמן פרטי בתוספת הוצאה על דלק ועוגמת נפש.

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully