וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפתים לעבוד בעגלות בסינגפור? היזהרו ממלקות

18.11.2016 / 6:23

העבודה בעגלות בארצות הברית אינה חוקית והרשויות החלו להגביר את האכיפה נגד ישראלים. כעת מפרסמות חברות הוגעות גיוס לעבודה בסינגפור - אך גם במקרה הזה רצוי להיזהר - העונשים במדינה עשויים לכלול גם מלקות

מערכת וואלה!

קריסמס בפתח והחברות הישראליות שמחזיקות בעגלות בארצות הברית ומדינות אחרות נמצאות במרוץ אחר גיוס עובדים חדשים. עשרות מודעות והצעות עבודה מתפרסמות ומציעות לישראלים לעשות את "המכה". לגבי עבודה בארה"ב, חשוב לדעת כי המצב החוקי במדינה השתנה בשנים האחרונות והאכיפה גברה. לפני כשבוע פורסם על גזר דין של שש שנות מאסר וחצי שהוטל על עומר גור גייגר (36) האיש שעומד מאחורי עשרות עגלות בקניונים בכל רחבי ארה"ב, לאחר שהורשע כי העסיק באופן לא חוקי מאות צעירים ישראלים, שמכרו מוצרי קוסמטיקה מים המלח.

חרף כל הפרסומים, ישנם עוד צעירים רבים שטסים מידי שנה לארצות הברית ועובדים בניגוד לחוק. המצב מסוכן לא רק למעסיקים אלא גם לעובדים עצמם ואפילו למי שעבד בעבר בעגלות באר"הב והצליח לחזור הביתה מבלי להתפס על ידי הרשויות האמריקאים. "במהלך השנים האחרונות נתפסו לא מעט בעלי עגלות על ידי רשות ההגירה האמריקאית שהציבה בפניהם שתי ברירות: מאסר או מסירת כל פרטי העובדים שלהם, כולל אלו שעבדו אצלם בשנים האחרונות", מספר עו"ד צבי קן תור, יו"ר ועדת הויזות בלשכת המסחר ישראל – ארה"ב , מומחה לדיני ניוד מומחים ואשרות, שותף במשרד עוה"ד קן תור &עכו. "רבים מהם בחרו למסור את הפרטים. כך שלמעשה בידי הרשויות האמריקאיות נמצאים פרטים של אלפי ישראלים שעבדו בעגלות, אשר צפויים לקבל סירוב בקבלת אשרת תייר לארה"ב . בנוסף, בימים אלו מתנהלות מספר חקירות נוספות כנגד ישראלים בגין עבירות על חוקי ההגירה והעבודה וסביר להניח שחלק בלתי מבוטל מהם יבשיל לכדי כתבי אישום שיוגשו במהלך השנה הקרובה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד קן תור מדגיש כי לא ניתן לעבוד בארה"ב כחוק בעגלות, אלא אם לעובד יש אזרחות אמריקאית או גרין-קארד. המשמעות היא ששיעור ניכר מהצעות העבודה שמתפרסמות בנושא – מוליכות שולל את הצעיר הישראלי ועלולות לסבכו בפלילים ולמנוע כניסה עתידית נוספת לארה"ב.

אולם ארצות הברית אינה היעד היחיד אליו טסים ישראלים. בשנה האחרונות טסים צעירים רבים לעבוד בעגלות גם בסינגפור. חיפוש בגוגל מעלה עשרות תוצאות כאלו. כך למשל באתר מסוים נכתב כי " בדומה לכל עבודה בעולם, עבודה בעגלות כוללת עבודה בקניונים בסינגפור ומכירה של מוצרים שונים, בעיקר אלו המשתייכים למשפחת ים המלח". באתר אחר נכתב כי "עונת הגיוסים החלה! אנו מגייסים חבר'ה צערים, אנרגטיים ובעלי סטייל לעבודה בעגלות במזרח - אצלנו מוכרים את מוצרי הטיפוח והיופי הכי נחשבים שיש". באתר נוסף נכתב לגבי עצירת אנשים: "הלקוחות מגיעים לבד לעגלה! כל שנותר לנו הוא להסביר להם בכיף על המוצרים ולמכור כמה שיותר! המוצרים נמכרים בצורה מדהימה! זוהי ההזדמנות שלכם להרוויח המון כסף בכיף ובהנאה! לא עוד להציק לאנשים ולנסות לעצור אותם בכח - אצלנו הם באים לבד!!"

רון דורון, יו"ר לשכת המסחר ישראל סינגפור, מצנן את ההתלהבות. "אני מזהיר את כל הישראלים הצעירים לבל יעמידו במבחן את השלטונות בסינגפור. הממשל במדינה מגלה אפס סבלנות כלפי הפרות חוק והם לא יהססו למצות את הדין עם צעירים שיעבדו שם באופן לא חוקי. וכן, החוק שם כולל גם ענישה בדמות מלקות כך שלא הייתי מציע לאף אחד להתחכם איתם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התופעה מוכרת לשלטונות הסינגפורים מזה שנים אולם בשנה האחרונה אנו עדים לעליית מדרגה במאמצים שלהם להילחם בתופעה ולהגברה משמעותית של היקף הפשיטות על דוכנים ובעלי עגלות", מזהיר עו"ד קן תור. "אין מספר מדויק של הישראלים שנעצרו וגורשו אך משיחות עם אנשי מקצוע בסינגפור, ניתן להעריך כי מדובר על עשרות ישראלים שנתפסו וננקטו כנגדם בהליכים משפטיים שונים".

"אין שום מדינה בעולם שמעוניינת שיגיעו אליה רוכלים ממדינות זרות ויציקו לתושביה תוך ניסיונות חוזרים ונשנים למכור להם מוצרים. זה יכול להיות מוצרי ים המלח או פטנט למטבח או כל מוצר אחר, אך המכנה המשותף הוא כי בדומה לארצות הברית ולמדינות אירופה, גם בסינגפור – הסיכויים כי הממשלה תעניק אישור עבודה לאזרח זר לעבודת רוכלות – שואף לאפס" מסכם עו"ד קן תור.

  • עוד באותו נושא:
  • סינגפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully