וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק חדש? בסקוטלנד תקבלו מתנה - בארץ? פחות

22.12.2016 / 10:15

החל מ-2017 ממשלת סקוטלנד תעניק להורים חבילות לידה עם מוצרים חיוניים לתינוק, מסורת שנהוגה גם במדינות אירופה אחרות. איזה שירותים נותנת מדינת ישראל בתור חבילת לידה? וכיצד על ההורים להצטייד?

ShutterStock

מינואר 2017, הורים לתינוקות שנולדו בסקוטלנד יקבלו חבילת לידה על חשבון המדינה שכוללת שורה של פריטים חיוניים. המדיניות, שהנוכרזה לראשונה באפריל השנה, הושאלה מפינלנד הקרה, שבה מדובר במסורת של שמונים שנה – ההורים מקבלים ערכה ובה כ-50 מוצרים חיוניים שכוללים בגדים חמים ומשתנים מדי שנה בהתאם לאופנה. מאז החלה החלוקה, שאינה מותנית בהכנסה של המשפחה, פחת שיעור תמותת התינוקות בפינלנד, שכן ההורים שמגיעים לקבל את הערכה צריכים להשתתף בבדיקות רפואיות ומפגשי ייעוץ. ומה אצלנו? לאחרונה השיקה רשות האוכלוסין וההגירה שירות שעונה לשם "חבילת לידה" המאפשר לרשום את שם הרך הנולד, לקבל תעודת לידה וספח חדש לתעודת הזהות דרך האינטרנט, מבלי לזוז מהבית. מה עם חבילת מוצרים?

"בישראל הממשלה מפקירה את האימהות לרשתות מוצרי התינוקות שמשקיעות כסף רב בשביל לגרום להן לרכוש חבילות לידה מורחבות, בלא שיש בכל כך צורך או היגיון צרכני", טוענת ליאור רותם גורדון, מנהלת מועדון הצרכנות של האימהות "מאמא גורו". "הרשתות הרחיבו במהלך השנים את המושג חבילת לידה תוך עשיית שימוש ציני בצורך הבסיסי של אימהות לקנן ובחוסר ההבנה שלהן לגבי המוצרים הנדרשים באמת לפרק הזמן של לאחר הלידה. עם השנים, מספר הפריטים שנוספו לחבילת הלידה הלך וגדל, ללא שום הצדקה עניינית, מלבד ניפוח הכיס העמוק גם כך של הרשתות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האם יש טעם לרכוש חבילת מוצרים מובנית , כלומר חבילת לידה מורחבת לפני הלידה ?

לדברי רותם גורדון, אין צורך לרכוש חבילת לידה מובנית, לבטח לא לפני הלידה ולפני שבוחנים את העדפותיו וצרכיו של התינוק ובמיוחד לאור העובדה שרוב המוצרים ישמשו רק לחודשים ספורים. חלק מהדברים ההורים יקבלו במתנה או יוכלו להחליף מתנות בהתאם לצרכים שלהם ושל התינוק שיתגמשו לאחר הלידה. כך למשל, האם לעתיד, בטרם הלידה, אינה יכולה לדעת האם תניק לאחר הלידה או שמא תספק לתינוקה תמ"ל. חרף אי ידיעה זו, רשימת הלידה כפי שמציעות הרשתות השונות, כוללת המלצה לרכוש גם את מלוא הציוד לצורך ההנקה, וגם את מלוא הציוד לצורך האכלה מבקבוק. מילא אם לא היה מדובר על הוצאה משמעותית, אולם אימא שרכשה את מלוא המוצרים יכולה להפסיד סכום ממוצע של 875 שקל.

אילו מוצרים אימהות צריכות לרכוש טרום הלידה?

"אין שום היגיון לרכוש מלכתחילה מוצרים שמצריכים התאמה ותלויים בהעדפות של האימא והתינוק. מה שצריך לרכוש: מספר בגדים ראשונים לתינוק, חיתולי טטרה, מצעים לעריסה ולמיטה. גם עגלה ניתן לרכוש לפני, כך גם אמבטיה לתינוק. מנגד, מנשא למשל זה מוצר שכדאי להמתין ולרכוש רק אחרי הלידה שכן לכל ילד יש את העדפותיו וכך האימא יכולה לחוות באופן יותר ממשי כאשר היא נושאת עימה את התינוק", מסכמת רותם גורדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully