וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים למטבח ירוק: המכשירים שיחסכו אנרגיה

15.2.2017 / 11:10

לא מעט טכנולוגיות ופיתוחים בשנים האחרונות מתייחסים למידת הזיהום שהשימוש בהם מסב לסביבה – ומנסים לצמצם זאת. אספנו כמה מכשירים שמדגימים איך אפשר לעשות את אותו הדבר בפחות אנרגיה וזיהום

ההתחממות הגלובלית, גם אם נשיא ארה"ב מתכחש לה, הביאה לפריחה של פיתוחים שמתייחסים לנזק שבני האדם מסבים לסביבה. אספנו כמה מוצרים שנוצרו ועוצבו כדי לקדם חשיבה ירוקה, חסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה.

מדיח כלים שממחזר מים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד ממוצרי החשמל שמבזבזים הכי הרבה מים בעת עבודתם הוא מדיח הכלים. בממוצע כל פעולת מדיח מבזבזת כ-10.5 ליטר מים. בחישוב שנתי מדובר בבזבוז של כמעט 4,000 ליטרים של מים על הפעלת המדיח. מדיח הכלים של GOTA משתמש בשאריות מים מפעולת המדיח האחרונה, מרתיח אותם ומשתמש באדים בפעולת המדיח הבאה.

הבעיה היא שכרגע יש שתי בעיות עם GOTA, הראשונה היא שהחלל הקטן שלו לא מאפשר שטיפת הרבה כלים במקביל, והשנייה היא שמדובר רק בקונספט ולא במוצר שנמצא בשוק.

לעמוד המוצר

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תנור חסכוני שמנקה את עצמו

אחת הדרכים הפחות יצירתיות אך החסכוניות ביותר בתצרוכת החשמל והמים היא פשוט לרכוש מוצרי חשמל חדשים. הסיבה: דגמים חדשים שמשתמשים בטכנולוגיות חדשות ויעילות נוטים לצרוך פחות אנרגיה.

סדרת תנורים חדשה של Teka, מעידה על עצמה כי הצליחה לקצץ את צריכת האנרגיה ב-20% לעומת דגמים קודמים. המוצרים גם כוללים פטנט ניקוי חדשני שנקרא HydroClean, שיטה שעושה שימוש בכמות מים קטנה כדי להפוך אותם לאדים שמסייעים בהורדת כתמים קשים בקלות, ובכך מביאה לחיסכון במים ובחומרי ניקוי.

מערכת רמקולים סולארית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת איטון פיתחה רמקולים האל-חוטים סולאריים, שעושים שימוש באנרגיית השמש. מערכת המולטימדיה מגיעה מצוידת בשמונה רמקולים שונים, כולל סאב-וופר איכותי ומתקן הטענה לסמארטפון. מכיוון שהמוצר מגיע עם לוח סולארי גדול יחסית, טעינה של 5 שעות בשמש אמורה להספיק להטעין את הסוללה שמספיקה לשימוש במשך כל היום והלילה. ניתן אפילו להניח את המוצר בתוך הבית בסמוך לאדן החלון להטענה. מערכת הרמקולים אמנם לא תוריד הרבה מתצרוכת החשמל שלכם, אך כל הפחתה מבורכת. המוצר נמכר באמזון החל ממחיר של 100 דולר (משומש) ועד 461 דולר (חדש).

לעמוד המוצר

שעון שפועל על מים

הסוללות שאנחנו משתמשים בהן מבלי לחשוב מכילות חומרים רעילים כגון קדמיום וניקל שנוסף על היותם מסוכנים לבני אדם ובעלי חיים, הם גם מזהמים את האדמה ופוגעים בגידולים חקלאיים. מכיוון שהקטנת שימוש בסוללות מבורכת, כדאי לאמץ כל הזדמנות להחליף אותן בפתרון ירוק יותר.

אחת הדוגמאות לכך היא שעון שולחן ביתי, שעובד על סוללות בדגם שעובד על מים, כמו זה של חברת BEDOL. כמו בשעונים רבים, שתי מתכות משמשות ליצירת האנרגיה, נחושת ואבץ. כשטובלים אותן במים, אלקטרונים יכולים לעבור ביניהם, מה שיוצר מטען חשמלי חזק מספיק בשביל להפעיל את השעון. בכל כמה חודשים יש להחליף את המים בשעון. ניתן לרכוש את השעון באמזון בשלל דגמים, צבעים ומחירים שונים, החל מ-14 דולר.

לעמוד המוצר

אלטרנטיבה חסכונית לכיריים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יש אביזר במטבח שהחלפתו חוסכת הרבה אנרגיה וכסף הוא משטח הכיריים. הצורך בבלוני גז מגביל מאוד, בזבזני ולא כל כך ידידותי לסביבה. בשנים אחרונות נעשה שימוש באלטרנטיבה יעילה לכיריים שנקראת משטחי אינדוקציה. מדובר בכיריים חשמליות, אך יעילות להפליא: הם מחממים רק את האזור שבו נוצר מגע עם המשטח, כלומר רק מתחת לסיר או למחבת, ובכך נמנע בזבוז מיותר של אנרגיה.

נוסף עם ייעול תהליך הבישול ובזבוז האנרגיה המיותרת, משטחי האינדוקציה של Teka, אינם פולטים את החום שנגרם לרוב עקב מבערי הגז. כתוצאה מכך המטבח נשאר קריר, כך שאין צורך להפעיל מזגן בכל פעם שרוצים לבשל. זה אולי לא מרגיש כשינוי קיצוני, אך באופן מצטבר ניתן לחסוך כמות גדולה במיוחד של אנרגיה, ובעקבות זאת גם כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully