וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שוטף +90: הכירו את החברה הישראלית שמצילה עסקים קטנים

23.2.2017 / 7:39

החברה הישראלית הפיטק FundBox מספקת הלוואות גישור מהירות לעסקים קטנים בארה"ב, ובכך פותרת את בעיית עיכוב התשלומים, שזכתה לשם הגנאי "שוטף פלוס אף פעם". צפו בראיון באולפן וואלה! NEWS עם מייסד החברה

מערכת וואלה!

עסקים קטנים בארץ ובעולם נתקלים באותה בעיה: לקוחות, לעתים גם לקוחות גדולים כמו משרדי ממשלה, נוהגים לשלם על שירותים או מוצרים של העסק באיחור, תופעה המכונה "שוטף פלוס". לעתים צריך העסק לחכות חודשים ארוכים עד קבלת הכסף. במקרה של עסקים קטנים עשוי העיכוב הזה לפגוע קשות בתזרים המזומנים.

לפער בין זמן אספקת השירות לבין מועד התשלום, נכנסת חברת הפינטק הישראלית FundBox, באמצעות אלגוריתם מתוחכם שפיתחה, ושמאפשר לה לנבא את סיכויי ההצלחה של העסק – וכן את סיכוייו להחזיר הלוואות. בהתאם לכך מספקת החברה אשראי לעסקים ומאפשרת לעסק לנהל תזרים מזומנים רציף.

אז מה ההבדל בין החברה לבנק? העובדה שההחלטה מתקבלת על ידי אלגוריתם מקצרת את התהליך, כך שהוא מתבצע תוך מספר דקות במקום מספר חודשים - ובעלויות נמוכות מאלה שגובה הבנק. פאנדבוקס מספקת הלוואות לעסקים מכל גודל כולל עסקים קטנים, שבמרבית המקרים לבנק גדול כלל לא משתלם כלכלית להלוות כספים.

החברה פעילה היום בשוק האמריקאי בלבד, ולדברי תומר מיכאלי, אחד ממייסדי החברה, השאיפה היא להתרחב לשווקים נוספים. בשלב זה לא ברור מתי ההתרחבות הזו תקרה כך שבישראל ימשיכו העסקים הקטנים לחכות למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully