וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת מיליון היין: אז כמה יעלה לכם טיול ליפן?

16.12.2016 / 13:29

היעד הטרנדי החדש מאיים להפוך בפסח ל"תאילנד של הבורגנים". אז כמה עולה טיול כזה ומה התקציב הממוצע הנדרש לתכנון ממוצע של כשבועיים במדינה הסוחפת? רמז: תכינו את הארנק, אבל תודו בדרך לאל שהגעתם מתל אביב היקרה

טוקיו שינג'וקו יפן. ShutterStock
גל של תיירים, בורגנים למדי. רובע שינג'וקו המפורסם/ShutterStock
כאן מדובר כאמור, בטיול מסוג אחר לחלוטין. ויותר מכך, הרי שנים חונכנו בצל המיתוס לפיו מדובר ביעד יקר המציאות וכי טוקיו היא העיר היקרה בעולם

לא, הפייסבוק שלכם לא טועה. גם לא שפע הכתבות באתרי האינטרנט השונים. יפן אכן הפכה בין לילה לאנטליה החדשה, שוצפת וקוצפת תיירים ישראלים לאורכה ולרחבה, ללא תקדים. אין להתבלבל: לא מדובר באותו גל של חיילים משוחררים שנסעו לעבוד בבאסטות בטוקיו ואוסקה לפני 25 שנה עד שהרשויות (והיאקוזה) החליטו למגר את התופעה. הפעם מדובר בגל של תיירים, בורגנים למדי, בעיקר זוגות צעירים אך גם קהלים נוספים, שהגיעו לטיול "מסורתי" – טבע, ערים ומקדשים.

למה יפן ולמה עכשיו? הרי לכאורה יפן השמרנית, המסודרת והקונפורמיסטית הנה הדבר הכי רחוק, מנטאלית, מישראל, ויותר מכך, מהישראלים. בנוסף, למרות שהישראלים מכירים את המזרח הרחוק, הרי שרובם נוסעים לנופש בתאילנד ורביצה בהודו. כאן מדובר כאמור, בטיול מסוג אחר לחלוטין. ויותר מכך, הרי שנים חונכנו בצל המיתוס לפיו מדובר ביעד יקר המציאות וכי טוקיו היא העיר היקרה בעולם.

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
יותר זול מניו יורק. אירופלוט/ShutterStock

טיסה - מרוסיה באהבה

האפשרות הזולה והמשתלמת ביותר היא ככל הנראה חברת אירופלוט הרוסית המחזיקה בצי מטוסים חדישים ומספקת שירות בסטנדרט גבוה (ומפתיע) למדי

הבשורה הגדולה לנוסעים ליפן היא קודם כל במחירי הטיסות. אין כיום טיסה ישירה ורציפה בין תל אביב לטוקיו. גם הטיסות שמפעילה אל על מבצעות חניית ביניים בהונג קונג וממילא מחירן גבוה באופן משמעותי מן האלטרנטיבות האחרות. ניתן כיום למצוא כיום, בקלות יחסית, טיסות לטוקיו גם בפחות מ- 800$ לכרטיס. יותר זול מניו יורק. למעט דילים מיוחדים.

האפשרות הזולה והמשתלמת ביותר היא ככל הנראה חברת אירופלוט הרוסית. החברה, שבעבר הייתה חברת התעופה הלאומית הרשמית של ברית המועצות, מחזיקה בצי מטוסים חדישים ומספקת שירות בסטנדרט גבוה (ומפתיע) למדי. מאחר ויפן ממוקמת מזרחית לישראל, הטיסה דרך מוסקבה היא האופציה הקצרה ביותר, מבחינת שעות טיסה וכנראה שהמחיר הנמוך מושפע גם מעניין זה. במחירים דומים ניתן למצוא טיסות גם דרך קייב וטשקנט.

מי שלא מעוניין בקונקשן דרך הגוש הסובייטי לשעבר, יכול למצוא טיסות בסביבות 900$ דרך רומא, פריז, איסטנבול או סיאול. ואם לא די בכך, לאחרונה פורסם שחברת התעופה היפנית ג'פאן אירליינס בוחנת הפעלת קווי טיסה ישירים מתל אביב לטוקיו ואוסקה. נחכה ונראה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קודים של התנהגות יפן. איתי מקובר, מערכת וואלה! NEWS
סוג המושב וסוג הרכבת משפיעים על המחיר/מערכת וואלה! NEWS, איתי מקובר

מלון או Airbnb?

המחירים משתנים, אולם ממש כמו בצימרים בישראל, לילה בריוקן במיקום אטרקטיבי יעלה בין 1,000 ¤ ל 3,000 ¤ לילה בממוצע

באשר למחירי המלונות המגוון רחב ביותר, וכך גם מגוון המחירים. החל במלונות קפסולה הבנויים ככוורת של תאי שינה לשכיבה בלבד בעלות של כמה עשרות שקלים ללילה ועד לסוויטות עתידניות במלונות פאר במחיר של ארבע וחמש ספרות. התייר הממוצע יכול להסתפק במלונות שלושה כוכבים שרמתם הממוצעת גבוהה יחסית למלונות בדירוג זה במדינות אחרות. למעט בערים טוקיו וקיוטו, ניתן למצוא בקלות חדרים נוחים ופונקציונליים, עבור התייר הממוצע, בפחות מ-400 ¤ ללילה. אמנם, הצפיפות הרבה השוררת ביפן לא פסחה על חדרי המלון ואלו בדרך כלל קטנים למדי, אולם תמיד נקיים ומאובזרים בציוד חדיש.

לגבי טוקיו וקיוטו, המתויירות יותר, הרי שהמחירים מעט גבוהים יותר או לחילופין, הרמה מעט נמוכה יותר. חלופה משתלמת יותר בערים הלו הנה לינה בדירות מגורים (Airbnb) שזולות יותר באופן משמעותי ממחיר לילה בחדר מלון ברמה סבירה . היצע הדירות בערים הגדולות רב ולינה בדירה יפנית מסורתית הנו חוויה בפני עצמה.

למתפנקים מומלץ לשריין לפחות לילה אחד ב "ריוקן" – מעין צימר יפני מסורתי הכולל גישה למעיינות חמים תרמים, ולעיתים מעיין פרטי משלכם. הצימרים הללו נפוצים בעיקר באזורים הכפריים של יפן ומספקים בדרך כלל גם ארוחת ערב ובוקר, לצד אווירת התרגעות והבראה. המחירים משתנים, אולם ממש כמו בצימרים בישראל, לילה בריוקן במיקום אטרקטיבי יעלה בין 1,000 ¤ ל 3,000 ¤ לילה בממוצע.

TYO, קליגר. אפיק גבאי
ארוחה בסושייה עממית תעלה כ- 70 ¤ לזוג/אפיק גבאי

רכבות - היכונו לפתוח את הארנק

הרכיב היקר ביותר בתקציב המטייל היפני הנו רכיב הנסיעות. תחבורה פנים עירונית – רכבות ואוטובוסים - הנה בדרך כלל זולה יותר מבישראל כשמחירו של כרטיס בודד לטווח קרוב עומד על שקלים בודדים. למרבה הצער אין זה כך לגבי נסיעות בין עירוניות שמחיריהן מן הגבוהים ביותר בעולם. לדוגמא, נסיעה בת שעתיים ברכבת מטוקיו לנגויה תעלה כ- 350 ¤ לכל כיוון. נסיעה בת שלוש שעות בין קיוטו לטוקיו תעלה בסביבות 500 ¤ לכל כיוון. סוג הרכבת וסוג המושב נרכש (לדוגמא מקום שמור) משפיעים על המחיר. גם באזורים הכפריים בהם הנסיעה הנה באוטובוסים, לדוגמא בין טאקיאמה לבין קאנזוואה, מחירו של כרטיס נסיעה נושק ל-100 ¤.

פתרון חלקי לעלות הנסיעות הנו כרטיס "ג'אפאן פס". היפנים אשר מודעים לרתיעתם של תיירים מערביים ממחירי הנסיעות, ומאידך מעוניינים בפיתוח התיירות גם מחוץ לטוקיו וקיוטו, מאפשרים לתיירים בלבד לרכוש מעין כרטיס "חופשי חודשי", לתקופות קצובות של שבוע, שבועיים או שלושה, המאפשר נסיעה חופשית ברוב מוחלט של הרכבות היפניות. מחירו של כרטיס לשבוע הנו 262$ ולשבועיים 418$. תכנון מושכל של הטיול לצד רכישת הכרטיס עשויה להביא להוזלה ניכרת של סעיף הנסיעות. שימו לב שמאחר והכרטיס מוגבל לתיירים בלבד, לא ניתן לרכוש את הכרטיס ביפן אלא מחוצה לה בלבד. מזמינים לאינטרנט ומקבלים עם שליח בתוך ימים ספורים.

מסעדות - תשכחו מירקות

אייס פרפוצ'ינו תה ירוק וקצפת (טעים מאד) עלה בערך 14 ¤. קצת יותר יקר מאייס קפה בארומה (18 ¤). ארוחת וופר בברגר קינג עלתה 35 ¤ כשבתל אביב היא עולה 41 ¤

בהכללה גורפת, ניתן לומר שעל ארוחה במסעדה ביפן תוציאו בערך 5-10% פחות ממחיר ארוחה במסעדה דומה בישראל. כלומר - מדובר במחיר לא זול. מצד שני, ספק שבכלל ניתן לדבר על "מסעדות ביפן" מול "מסעדות בישראל" בתור שני פרמטרים להשוואה. נלך צעד אחורה. אין תייר ביפן שלא הצטלם ליד תפוח עץ בודד שעולה 40 ¤ או מלון שעולה 80 ¤. ואכן, הודות לגיאוגרפיה הייחודית של יפן, שטחי החקלאות בה דלים ביותר. צפיפות האוכלוסין לצד שטח הררי ברובו אינם מאפשרים גידול של פרדסים ומטעים רחבי ידיים. לחובבי הסלטים הטריים מומלץ לחשוב על אלטרנטיבות כי ירקות ופירות יקרים ביותר, והרבה פחות נפוצים בתפריט. מאידך, הדגה ביפן מפותחת ביותר והדבר ניכר כמובן בתפריט המקומי, במיוחד בערים השוכנות לחופי הים. אפשר להתענג על סושי וסשימי טריים, לצד דגים אחרים ופירות ים, בעלויות נמוכות יחסית. ארוחה בסושייה עממית תעלה כ- 70 ¤ לזוג.

מעבר לכך, ארוחה במסעדה יפנית מסורתית בדרך כלל זולה יותר מארוחה במסעדה המגישה (או לפחות מתיימרת להגיש) אוכל מערבי. לדוגמא, ארוחה במסעדה איטלקית בקיוטו לזוג הכוללת שתי מנות ראשונות, שתי מנות פסטה ובקבוק יין עלתה 285 ¤ לזוג. מצד שני, ארוחה במסעדה יפנית בקיוטו, ברמה דומה, הכוללת שתי מנות בשריות קטנות, שני תבשילי בקר ואורז ושני בקבוקי בירה אסאהי, עלתה 150 ¤ בלבד.

לגבי הרשתות הבינלאומיות, נראה כי המחירים דומים למחירי בישראל, או מעט זולים יותר. אייס פרפוצ'ינו תה ירוק וקצפת (טעים מאד) עלה בערך 14 ¤. קצת יותר יקר מאייס קפה בארומה (18 ¤). ארוחת וופר בברגר קינג עלתה 35 ¤ כשבתל אביב היא עולה 41 ¤. מאידך, ארבעה קרואסונים בגודל קטן - בינוני במאפייה "צרפתית" (כולל אחד שממולא בקרם שעועית) עלו 45 ¤. בארץ היינו משלמים מעט פחות.

בית קפה לונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
בארץ היינו משלמים מעט פחות/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

גם בסופרים היחס לעיל במחירים נשמר. קניה בסופר ביפן היא חוויה כשלעצמה, שכן מדובר בעולם אחר וזר של מוצרים. הטעמים הם שונים מאד ואין הימורים בטוחים. גם לחטיף פשוט שנראה כמו צ'יפס לכל דבר ועניין עשוי להיות טעם עז של מקרל, ועוגית שוקולד תמימה למראה התגלתה בסוף כחריפה ברמת הסחוג. המחירים הם בערך עד 10-12 ¤ בממוצע. פחיות ובקבוקי שתייה אישיים ביפן עולים בממוצע בין 120 ל- 150 ין (עד 5 ¤), זול יותר מבישראל, אלא שאל תצפו למצוא שם קולה בהכרח או אדרבא משקאות דיאט. היפנים מעדיפים תה ירוק בשלל סוגים, משקאות אנרגיה ממותקים וקפה קר, שמגיע בפחיות גם הוא.

הערה: בכתבה זו לא התמקדנו במידע והמלצות לטיול, ובסקירה נוסח הכתבות של "מסע אחר". לצורך כך, מומלץ להיכנס לאתר http://www.japan-guide.com/ שהנו האורים והתומים של המטיילים הזרים ביפן, וכן להצטרף לקבוצת "יפן למטיילים" בפייסבוק שמונה כבר אלפים רבים של מטיילים וכוללת המלצות וטיפים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully