וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע מאות אלפים מבנק "אוצר החייל": "לא שילמו לי על שעות נוספות"

יוסף כהן שימש במשך עשור אחראי אזור הצפון של היחידה לייעוץ פנסיוני בבנק. במסגרת עבודתו, ערך נסיעות לסניפים רבים. עם זאת, בתביעה שהגיש הוא טוען כי לא קיבל תשלום עבור שעות הנסיעה הרבות שביצע - בסכום שהצטבר לכדי מאות אלפי שקלים.הבנק: "הכל שולם"

אוצר החייל. שי מכלוף
סניף של בנק "אוצר החייל"/שי מכלוף

יוסף כהן, בן 64 מקריית אונו, עבד במשך כעשור בתפקיד של יועץ פנסיוני בכיר בבנק "אוצר החייל". לקראת סיום עבודתו בבנק, גילה יוסף כי הבנק מסרב לשלם לו כספים רבים שהיה חייב לו על פי החוק לכאורה.

"הגעתי לבנק על מנת להקים את היחידה של הייעוץ הפנסיוני, והייתי אחראי על אזור הצפו", מספר כהן בשיחה עם וואלה! עסקים. "במסגרת עבודתי, הייתי נוסע בכל יום לסניפים בצפון הארץ והשקעתי בכך המון שעות. הייתי מעביר כרטיס עובד בכניסה לכל סניף שאליו הגעתי, אבל העבודה שלי כללה גם הרבה מאוד שעות נסיעה, שעליהן לא קיבלתי תשלום חודשי. גיליתי זאת רק לאחרונה, כשבחנתי את תלושי השכר שלי לעומק".

על פי כתב התביעה, כהן, שנמצא כיום בחופשת מחלה בעקבות כמה אירועי לב שעבר, פנה להנהלת הבנק בבקשה לקבל את הפיצוי עבור השעות הנוספות, וקיבל סכום של 218,742. שקלים. עם זאת, לפי חישוב שערך, הסכום המלא שהיה אמור לקבל עומד על 591,216 שקלים, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה. עקב כך, לפני כשבועיים הגיש כהן תביעה נגד הבנק לבית הדין לעבודה בתל אביב, באמצעות עו"ד אלי נחום, על סך 372,474 שקל נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שעות נסיעה - עבודה לכל דבר

החל משנת 2009 נטל הראיה בנוגע לשעות הנוספות מונח על המעביד. ואכן, כך לדברי עו"ד נחום, המומחה לדיני עבודה, הציג כהן בפני מעסיקו את רישום השעות הנוספות שבהן עבד. "הטיעון העיקרי של הבנק הוא שתשלום על שעות העבודה התבצע בהתאם לשעות שבהן נכח בסניפי הבנק ונרשמו בכרטיס עובד", הוא אומר. "אולם, על פי חוק, בתפקיד שדורש נסיעות רבות גם שעות הנסיעה נחשבות לשעות עבודה לכל דבר".

לדברי עו"ד נחום, "מדובר במקרה חמור של הפרת זכויות עובד, כי הרי לא מדובר בסתם מעסיק - אלא בגוף פיננסי שמנצל בצורה בוטה את כוח שלו מול העובדים בשיטת המצליח". בכתב התביעה הוא מציין ום כי בשנת 2015 אף ניסה מנהל משאבי אנוש של הבנק להחתים את כהן על הסכם עבודה הכולל הרעה משמעותית בתנאי עבודתו, כולל תשלום בגין שעות עבודה גלובאליות. כהן סירב לחתום על ההסכם, והבנק נסוג מדרישתו לשנות את ההסכם הקיים.

"אני מרגיש שקיבלתי מהבנק יריקה בפנים", אומר כהן. "אחרי שעבדתי במרץ רב בהקדמת יחידה שמניבה היום רווחים לבנק, ביצעתי עבודתי נאמנה, עמדתי בכל הדרישות של מנהלים ועבדתי גם בשעות לא שגרתיות כמו ימי שישי, זכויותיי נרמסו והפניות שלי לא נענו. אני תבעתי את זכויותיי בבית המשפט, ורוצה לקבל את המגיע לי".

מבנק אוצר החייל נמסר בתגובה: "כל זכויות העובד שולמו לו במלואן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully