וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרה חודשים בלבד: מנכ"ל מכון התקנים פוטר מתפקידו

6.6.2017 / 8:16

פנחס שחר מסיים את תפקידו על רקע סכסוך ממושך עם יו"ר המכון אורי דורי בנוגע לרפורמה במכון ולביצוע מהלך התייעלות מקיף. בתקופת הביניים עד לסיום עבודת ועדת האיתור למנכ"ל חדש ישמש אילן כרמית, מנהל אגף התעשייה, לממלא מקום המנכ"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכון התקנים הישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל מכון התקנים, פנחס שחר, פוטר אמש (שני) מתפקידו, על רקע סכסוך ממושך עם יו"ר המכון, איש העסקים והקבלן אורי דורי. בהודעה שפרסמה הנהלת המכון נאמר כי הוועד הפועל של המכון החליט על סיום תפקידו של שחר ועל הקמת ועדת איתור למנכ"ל חדש. בתקופת הביניים ינוהל המכון על ידי אילן כרמית, מנהל אגף התעשייה, שמונה לממלא מקום המנכ"ל.

שחר מונה לפני כעשרה חודשים בלבד על ידי דורי, שדחה את הטענות על אי התאמתו לתפקיד, מחמת חוסר ניסיון ניהולי. במהלך כהונתו נדרש שחר להוביל את הרפורמה במכון התקנים ולבצע מהלך התייעלות מקיף. אולם מהלך ההתייעלות לא הותנה, על רקע המחלוקות הקשות שפרצו סמוך למינוי בינו לבין דורי. בחודשים האחרונים נמנעו היו"ר והמנכ"ל מלשתף פעולה או להידבר ביניהם, ומכון התקנים נכנס לכאוס ניהולי.

אורי דורי – מנכ"ל ויו"ר א. דורי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
גורמים במכון מותחים ביקורת גם על תפקודו של דורי בפרשה וטוענים שהוא פועל בניגודי אינטרסים. אורי דורי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

גורמים במכון מותחים ביקורת גם על תפקודו של דורי בפרשה וטוענים שהוא פועל בניגודי אינטרסים ומנסה לנטרל את היועץ המשפטי של המכון, המותח ביקורת על דרכי פעולתו. דורי הוא איש עסקים ובעל חברות בניה פעילות שאחת מהן זכתה לאחרונה במכרזים הממשלתיים במסגרת תכנית "מחיר למשתכן". במסגרת המכון מעורב דורי אישית בניהול אגף הבנייה, המפקח על עמידת חברות הבנייה בתקנים. דורי, שהיה בעלים בחברת "אורתם סהר" בעת שהייתה החברה מעורבת בשערוריית המרפסות הקורסות בחדרה, התערב אישית במינוי מנהל אגף הבנייה.

לאחרונה השלימה הכנסת עבודת חקיקה מקיפה שנועד להקטין את השפעתם של בעלי אינטרסים החברים בהנהלת המכון ובוועדות התקינה, ששימשו בעבר יצרנים ויבואנים, במניעת כניסתם של מתחרים חדשים לשוק. אולם תחת הנהגתם של דורי ושחר קרס למעשה ניהול המכון, ובמכון התקנים מעריכים שהרפורמה לא תיושם במהלך השנה הנוכחית .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully