וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע עדכנה כי 150 עובדים בכפר סבא מועמדים לפיטורים

27.8.2017 / 13:44

בעקבות זאת הופסקה הפעילות במפעל החברה שבאזור השרון, בטענה כי מדובר במהלך חד צדדי. זמן קצר לאחר מכן הודיעה ההסתדרות כי בעקבות התערבות היו"ר ניסנקורן, החברה תשהה את מכתבי השימועים והורתה לעובדים לחזור לעבודתם

מפעל טבע בכפר סבא. דרור עינב
מפעל טבע בכפר סבא/דרור עינב

ההסתדרות הודיעה היום (ראשון) כי הופסקה העבודה במפעל טבע בכפר סבא, לאחר שהנהלת טבע עדכנה כ-150 עובדים במפעל כי הם מועמדים לפיטורים. על פי ההסתדרות, החברה קראה ל-150 העובדים לשימועים לפני פיטורים והורתה להם שלא לקבל את מכתבי השימועים: "בצעד כוחני ובאופן חד-צדדי הפסיקה את המו"מ", כך נמסר; אולם בטבע הדגישו כי טרם הוצאו מכתבי פיטורים.

בעקבות זאת הופסקה העבודה במפעל והעובדים התכנסו לאספות הסברה. מההסתדרות נמסר כי "על הנהלת טבע לזכור שהכוח האנושי של החברה הוא שהוביל אותה להישגיה הגדולים. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה. אנו קוראים לאנשי הנהלת טבע להתעשת בהקדם".

זמן קצר לאחר מכן הודיעה ההסתדרות כי "בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, במשבר במפעל טבע בכפר סבא, סוכם כי הנהלת טבע תשהה את מכתבי השימועים. העובדים יחזרו לעבודה מלאה והצדדים יתכנסו לחידוש המו"מ בלשכתו של ניסנקורן בתל-אביב ביום שלישי
הקרוב בשעה 10:00 בבוקר".

טבע: "התנהלות הוועד בכפר סבא אינה אחראית"

מטבע נמסר כי "כל המאמצים להגיע להסכמות עם ועד העובדים בכפר סבא, משך שבועות ארוכים, העלו חרס ונתקלו בגרירת רגליים מצד הוועד, וזאת בניגוד חד לדיאלוג הפורה שהתנהל במקביל עם נציגות עובדי טבע טק וההסתדרות, אשר הסתיים בהסכמות מלאות, פה אחד, במסגרתן צומצם מספר העובדים שיושפעו ממהלך הרה-ארגון באתר ונמצאו פתרונות תעסוקתיים ל-65 עובדים.

"התנהלות הוועד בכפר סבא, כפי שבאה לידי ביטוי בתהליך, אינה אחראית ומסכנת את המהלכים הרבים שבוצעו משך שנים לחיזוק האתר ולהבטחת אופק תעסוקתי ארוך טווח למעל 1,000 עובדיו. לאור האמור טבע מודיעה היום על מיצוי תהליך ההיוועצות בכפר סבא והגשת רשימת שמות העובדים שהמשך העסקתם תיבחן לנציגות העובדים.

"טבע עשתה כל מאמץ למצוא פתרונות תעסוקתיים לעובדי כפר סבא בעלי יכולות וכישורים המתאימים לניוד, תוך מתן העדפה לעובדים עם מקרים אישיים מיוחדים. כפועל יוצא, הצליחה ההנהלה בכפר סבא להקטין ב-25 את מספר העובדים שיושפעו מהמהלך המתוכנן, וכעת הרשימה כוללת 150 עובדים.

"התהליך נשקל בכובד ראש ויבוצע ברגישות המרבית, והעובדים שהעסקתם תסתיים יזכו לחבילות ותנאים מעל לדרישות החוק, זאת לצד ליווי אישי, הכולל ייעוץ במהלך תהליך סיום ההעסקה, סדנאות והכשרות מקצועיות וכן חיבור לשירותי השמה. יודגש כי גם בכפר סבא כמו בטבע טק הפיטורים יכנסו לתוקף רק לאחר החגים".

עוד נמסר מטבע כי "בתום שבועות של הליך היוועצות עקר עם ועד עובדי כפר סבא ונציגות ההסתדרות, הודיעה טבע על מיצוי התהליך ועדכון הוועד וההסתדרות בשמות העובדים הכלולים בו. בתגובה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ביקש מהחברה להמתין עם התהליך לפרק זמן של 48 שעות על מנת לאפשר לו באופן אישי להתערב ולנסות לגשר ולהביא לפתרון הסכסוך בכפר סבא בהסכמה. החברה נעתרה לבקשתו. עוד הוסכם כי עובדי כפר סבא יחזרו מידית לעבודה סדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully