וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע הודיעה על פיטורי 7,000 עובדים; תצא מ-45 מדינות

3.8.2017 / 15:45

מנכ"ל ענקית התרופות, יצחק פטרבורג, הודיע עם פרסום הדוחות לרבעון השני של השנה על צעדי הבראה בחברה. טבע דיווחה על רווח של 1.02 דולר למניה והכנסות של 5.7 מיליארד דולר. בכך פספסה את תחזיות האנליסטים - מדובר בהפסד של כ-6 מיליארד דולר

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: הכלכלן אלדד תמיר מתייחס לדוחות טבע)

מנכ"ל חברת טבע, יצחק פטרבורג, הודיע היום (חמישי) על צעדי הבראה בענקית התרופות, הכוללים פיטורים של כ-7,000 עובדים ממפעליה ברחבי העולם. כמו כן, תפסיק החברה לעבוד ב-45 מדינות עד סוף השנה ותסגור 15 מפעלים עד סוף 2018.

ההודעה של פטרבורג הגיעה עם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. על פי הדוחות שפרסמה מוקדם יותר היום, היא דיווחה על רווח של 1.02 דולר למניה והכנסות של 5.7 מיליארד דולר. בכך, מציינים אנליסטים בשווקים, היא החמיצה את התחזיות והפסידה כ-6 מיליארד דולר. זאת לאחר שהאנליסטים חזו כי תציג רווח של 1.06 דולר למניה על הכנסות של 5.72 מיליארד דולר. בעקבות פרסום הדוחות, בסיום המסחר בתל אביב קרסה המניה בכ-18%.

בוול סטריט מעריכים כי בשנת 2017 כולה טבע תרוויח 4.72 דולר למניה על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר. בינתיים החברה הנמיכה את התחזיות לשנה הנוכחית לרמה של 22.8-23.2 מיליארד דולר, בהשוואה לטווח הצפוי הקודם בסך 23.8-24.5 מיליארד דולר.

יצחק פטרבורג. צילום: יח"צ טבע, גלובס
"באקלים הנוכחי נאלצנו לנקוט בצעדים מהירים והחלטיים". יצחק פטרבורג/גלובס, צילום: יח"צ טבע

"תוצאות הדוחות היו נמוכות מכפי שציפינו"

עוד עולה מדוחות החברה כי ההכנסות מתרופות מקור, ובראשן הקופקסון, הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר - ירידה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בארה"ב נרשמה ירידה חדה של 13% במכירות תרופות המקור של טבע, שהסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר. באירופה הסתכמו מכירות תרופות אלו ב-419 מיליון דולר, עלייה של 5% במונחי מטבע מקומי. תרופות המקור היוו 36% מההכנסות ברבעון, בהשוואה ל-45% ברבעון המקביל.

למרות השמועות על מינוי מנכ"ל חדש, את הדוחות הציג, כאמור, פטרבורג המשמש מנכ"ל זמני. הוא אמר כי "תוצאות הרבעון השני היו נמוכות מכפי שצפינו, כתוצאה מהביצועים של עסקי הגנריקה שלנו בארה"ב וההדרדרות המתמשכת בוונצואלה".

לדבריו, "גורמים אלו הובילו אותנו גם להפחית את תחזיותינו ליתרת השנה. כולנו בטבע מבינים את התסכול והאכזבה של בעלי המניות שלנו לאור תוצאות אלו. בעסק הגנרי שלנו בארה"ב חווינו האצה בשחיקת המחירים וירידה בנפח המכירות, בעיקר כתוצאה מריכוזיות גוברת של לקוחותינו, התגברות התחרות כתוצאה ממספר גדל והולך של אישורי תרופות גנריות על ידי ה-US FDA וכמה השקות מוצרים חדשים אשר נדחו או הושפעו מתחרות רבה יותר".

פטרבורג הוסיף: "באקלים הנוכחי נאלצנו לנקוט בצעדים מהירים והחלטיים. אנו ממוקדים בהפחתת עלויות משמעותית, הפקת ערך מקסימלי מנכסינו, מכירת נכסים וחיזוק המאזן שלנו. אנו נמשיך וננקוט צעדים נחושים להתמודד עם האתגרים של טבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully