וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מסתערים על קניות באינטרנט - אבל גם על דקטלון

30.8.2017 / 15:50

בשבוע שבו החל "שבוע המותגים" בעלי אקספרס, והצרכנים התנפלו על משלוחי חברת "טרגט", נפתח גם סניף ראשון של רשת הספורט. איך קורה שהישראלי מכור לקניות ברשת - אך מחכה בחום הכבד כדי להיכנס לחנות חדשה, ממש כמו באיקאה לפני 16 שנה?

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: יעקב אילון מראיין את חן הרצוג , הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

בשבוע שבו החל "שבוע המותגים" של עלי אקספרס, המאפשר לצרכן הישראלי להזמין אלפי מוצרים באינטרנט, נפתחה גם החנות הראשונה בישראל של "דקטלון" - רשת הספורט הבינלאומית, שמציעה מוצרים ופריטי לבוש במחירים נמוכים ביחס לרשתות אחרות בארץ. אף שהישראלים כבר התרגלו להזמין מוצרים ברשת, הם בכל זאת הסתערו בהמוניהם על החנות במרכז G בראשון לציון, ויצרו תורים ארוכים בקופות.

"זה פשוט לא יאמן - מי שמסתכל בתמונות מהפתיחה של דקטלון, מרגיש כאילו נסע אחורה במנהרת זמן ל-2001 - אז נפתחה איקאה בישראל", אמר היום (רביעי) חן הרצוג, הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ BDO, בראיון עם יעקב אילון במהדורת החדשות המרכזית של וואלה! NEWS (אגב ההתייחסות של הרצוג לאיקאה רלוונטית היום - רשת הריהוט השוודית פרסמה את הקטלוג שלה ל-2018).

"נשאלת השאלה האם זאת הבשורה של שוק הקמעונאות בישראל - חנות רגילה 'מהעולם הישן' כאשר כל העולם הולך לחנויות וירטואליות, קניות באינטרנט, ודקטלון בוחרת לפתוח מרכז קניות מסורתי. יש לזכור שבעולם דקטלון מוכרת גם באינטרנט - אז מה קורה כאן?", תהה הרצוג.

הרצוג הוסיף כי "צריך לזכור שיש כאן איוולת של מדיניות ממשלתית: אם דקטלון פותחת חנות אינטרנטית בישראל, היא צריכה להתחרות עם חנויות מחו"ל באתרים זרים, ואם אנחנו קונים בחו"ל - אנחנו פטורים ממע"מ עד 75 דולר; אבל עבור אותן הנעליים בדיוק בחנות ישראלית אינטרנטית נשלם מע"מ. זו מדיניות שפוגעת במסחר המקומי והיא אנטי חברתית, כי בעצם האוכלוסיות שאין להן נגישות לקניות לחו"ל יזדקקו לדקטלון".

פתיחת דקאתלון כתבה. ניב אהרונסון
רוכשים בסניף דקטלון בראשון לציון/ניב אהרונסון

האם חנויות הספורט צריכות לדאוג? כנראה שלא

האם חנויות הספורט בארץ צריכות לדאוג? כנראה שלא. לדברי הרצוג, "צריך לזכור שדקטלון לא מכניסה מותגים שהישראלים אוהבים. יש את הדוגמא של איקאה - אבל צריך לזכור גם את הדוגמא של רשת עיצוב הבית קיקה (שקרסה), והשאלה היא אם הישראלים יהיו מוכנים לוותר על המותגים בשביל המחיר".

למרות הנהירה הגדולה לחנות מוצרי הספורט, אי אפשר להתעלם מהתשוקה של הישראלים לקניות באינטרנט. כך, למשל, בשבוע שעבר יצאה ענקית הקמעונאות האמריקאית "טרגט" במבצע מוגבל, שבו הבטיחה משלוחים חינם לישראלים שיזמינו מוצרים דרכה. בתוך יומיים הזמינו הישראלים לא פחות מאשר כ-30 אלף חבילות.

בעקבות ההסתערות, דיווחים הראו כי החברה לא הצליחה לספק את המוצרים בזמן, ובענף העריכו כי ייתכן מאוד שחלק אם לא מרבית מהצרכנים כלל לא יקבלו את הפריטים שהזמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully