מדפים ריקים ועובדים משועממים: כך נראה סניף דקטלון הישראלי

19.10.2017 / 10:52

כמעט חודשיים עברו מאז פתיחת סניף דקטלון בראשון לציון וביקור בסניף מגלה מדפים ריקים. הרשת: "נחדש המלאי". האם שיטת הייבוא ללא זכיין של דקטלון פוגעת בלקוח הישראלי?

עריכת וידאו:ניר חן

לפני כחודשיים פתחה רשת דקטלון סניף ראשון בישראל וזכתה להתלהבות וקבלת פנים חמה בקרב הלקוחות לאור המחירים הנמוכים והסחורה הזהה לחנויות בכל העולם. ישראלים רבים מיהרו לפקוד את החנות ולרכוש ממוצריה, אולם מתברר שהשמחה הייתה מוקדמת. אחרי שהמבקרים הראשונים הגיעו בסערה גדולה, החנות התרוקנה מקונים מסיבה אחת פשוטה - היא התרוקנה מסחורה, והמבקרים שמגיעים פוגשים מדפים ריקים.

"הגעתי לחנות בשעות הבוקר אתמול, זה היה הביקור הראשון שלי בדקטלון ישראל כי חיכיתי שיירגע הלחץ ולא יהיו הרבה אנשים", מספרת לימור, אם לשניים מהוד השרון. "איך שנכנסתי לחנות, שמחתי כי ראיתי שאין הרבה אנשים, אבל ברגע שהלכתי כמה צעדים והסתכלתי על המדפים הבנתי למה - אין גם הרבה מוצרים שאפשר לקנות. פשוט חנות שריקה מהסחורה, הלקוחות מסתובבים מאוכזבים ומחפשים מה לקנות, המוכרים מסתובבים חסרי מעש כי אין להם במה לעזור לקונים".

סניף דקטלון בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

"נסעתי במיוחד לראשל"צ עם שלושת ילדיי בחול המועד סוכות על מנת להצטייד בבגדי ספורט וציוד לטיולים שלהם בצופים", מספרת שירה, מתל אביב. "הסתובבנו בחנות במשך כמה דקות ולא מצאנו כלום, פשוט כלום. החנות נראתה עזובה, המוכרים היו מיואשים ונתנו שירות גרוע. יצאנו ממנה בידיים ריקות והיינו מאוד מאוכזבים. לא ממליצה על החוויה הזו".

כמעט בכל אחת מ-60 המחלקות של החנות היה מחסור חמור במוצרים, פרט למחלקות של בגדי ים וציוד ימי שפחות רלוונטיים לעונה. לא ניתן היה למצוא כמעט בגדי ספורט לנשים וגברים, לא היה ציוד לטיולים, פרט לסוג אחד של שולחנות מתקפלים ושני סוגי ציידניות. גם מדפי ההלבשה התחתונה ובגדי הטיולים, היו ריקים. נעלי טיולים לגברים, נשים וילדים היו חסרים כמו גם נעלי ספורט. השממה נמשכה גם במחלקת ציוד ספורט - שורת הקורקינטים היתה ריקה וגם במחלקת האופניים היה מחסור.

סניף דקטלון בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

ראינו רשתות בינלאומיות שמגיעות לארץ וזוכות להתלהבות רבה בקרב הישראלים, כמו איקאה, ו-H&M , אולם מצב כזה עדיין לא נראה כאן. על פי ההסבר של המוכרים בחנות, הרשת הצרפתית לא מספיקה למלא את המלאים ולספק את הביקוש של הישראלים. "מה שרואים כרגע זה עוד מצב טוב של החנות", אמר אחד המוכרים. "החנות מתרוקנת עוד לפני שמספיקים למלא אותה. "הערב צריכה להגיע משאית עם סחורה, וגם בתחילת שבוע הבא, אבל כל זה אף פעם לא מספיק".

"זה שהישראלים מחסלים את המלאי זה לא תירוץ, בפרט שזה כבר קרה איך שהם פתחו את החנות בארץ", אומרת שירה. "הצרפתים צריכים היו לעשות שיעורי בית יותר טובים ולהכיר את הלקוח הישראלי. אנחנו באנו במיוחד מתל אביב, אבל זה לא יקרה שוב. נמשיך לקנות מהם רק בטיולים שלנו בחו"ל".

ככל הנראה ההסבר לתופעה הוא בכך שבניגוד לרשתות בינלאומיות אחרות שפועלות בארץ באמצעות זכיין, דקטלון פועלת כאן באופן ישיר על מנת לצמצם את עלויות היבוא ולאפשר את המחירים הנמוכים. אולם בעוד שלזכיין יש מערך לוגיסטי שלם של מחסנים ואפשרות להביא מלאים גדולים, דקטלון הישראלית לא מחזיקים אופרציה לוגיסטית מקומית וממלאים את המלאים ישירות מחו"ל בכמויות קטנות יותר. נראה שהשיטה אומנם מיטיבה עם הלקוח הישראלי בכל הנוגע למחירים, אך לא לוקחת בחשבון את האופי הישראלי ולכן לוקה בחסר תרתי משמע.

מרשת דקטלון נמסר כי החברה פועלת לחידוש המלאי.