וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית של משרד הכלכלה: הטבות בעשרות אלפי שקלים למילואימניקים

9.1.2018 / 11:11

לוואלה! עסקים נודע כי תוכנית חדשה של שר הכלכלה, אלי כהן, תספק סיוע למשרתי מילואים בעלי עסקים קטנים ובינוניים וכן הטבות לסטודנטים שמעוניינים להשתלב בתעשייה

צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו, שי מכלוף, ערן גילווארד, בני בן סימון, אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: שר הכלכלה אלי כהן מתראיין למהדורה בנושא המשבר בטבע)

בקרוב הטבות חדשות למשרתי המילואים: לוואלה! עסקים נודע כי משרד הכלכלה והתעשייה משיק תוכנית חדשה למתן הטבות למשרתי המילואים בשווי עשרות אלפי שקלים. כמו כן, מקדם המשרד בימים אלו מתן העדפה בקבלת מענקים במסגרת מסלולי התעסוקה של הרשות להשקעות בתעשייה, למשרתי המילואים, הן כמעסיקים והן כמועסקים.

ההטבות לחיילי מילואים יינתנו במסגרת כלי הסיוע של המשרד במספר מסלולים. כך, למשל, דרך הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים תינתן הנחה בשיעור של 50% לחיילי מילואים בעלי עסקים קטנים ובינוניים שישתתפו בקורס "יוזמים עסק". מדובר בקורס ליזמים פוטנציאליים שיעלה למילואימניקים 400 שקל במקום 800 שקל. עוד יוכלו לקבל 20 שעות ייעוץ מעבר לזכאות הקבועה כיום, הנקבעת בהתאם לגודל העסק (החל מ-15 שעות לעסק זעיר ועד 150 שעות לעסק עד 100 עובדים).

בנוסף תינתן הנחה של 50% מעלות שעות הייעוץ - 40 שקלים במקום 80 שקלים. יצוין כי שעות הייעוץ הניתנות ליזמים ובעלי עסקים כיום על ידי "מעוף" (גופי השטח של הסוכנות לעסקים קטנים והבינונים) גם כך מסופקות בעלות מופחתת של 80 שקל לשעה, במקום 350-400 שקל לשעה בשוק הפרטי.

שר הכלכלה אלי כהן. דוברות משרד הכלכלה,
שר הכלכלה, אלי כהן/דוברות משרד הכלכלה

במסגרת שורת ההטבות, יינתן סיוע לסטודנטים משרתי מילואים להשתלב בתעשייה על ידי הגדלת המענק לחברים בתוכנית "הטובים לתעשייה" ב-20%, אשר יעמוד על כ-12 אלף שקל לסטודנט. מדובר בתוכנית הפועלת לשילוב סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות ומוסדות אקדמאים במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה עם מקומות עבודה בתעשייה באזורי עדיפות לאומית וירושלים.

לדברי שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, "משרתי המילואים תורמים יותר, ולכן גם מגיע להם ולהן יותר. משרד הכלכלה מעמיד את כלי הסיוע שלו לטובתם ופועל להוספת הטבות ייעודיות בעסקים הקטנים, במסלולי התעשייה ועל ידי תמיכה בסטודנטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully