וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביי ישראל מגייסת: "התחרות על העובדים קשה - לא רק מול אמזון"

14.1.2018 / 15:37

בראיון בלעדי למהדורת וואלה! NEWS מסביר מנכ"ל איביי ישראל, יובל מטלון, על פעילות החברה בישראל, מאמציה לגייס עובדים מול כניסתה של אמזון לשוק הישראלי ועל עתיד הסחר האלקטרוני והפיזי

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ראיון עם מנכ"ל איביי ישראל, יובל מטלון, במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

"התחרות על העובדים בארץ היא קשה. לא מדובר רק בתחרות מול אמזון", כך אמר היום (ראשון) מנכ"ל איביי ישראל יובל מטלון בראיון במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. מטלון סיפר כי איביי מעסיקה כיום בישראל 300 עובדים והם פועלים כעת לגייס כ-100 מהנדסי תוכנה ומהנדסי מידע נוספים.

"אנחנו מציעים תרבות אירגונית די ייחודית - אני באיביי כבר 9 שנים ועבדתי בכמה חברות אחרות", אמר מטלון. "באיביי מציעים תרבות שמתחילה מהעובד ומעצימה אותו - כל עובד יכול לבוא עם רעיון חדשני ולקדם אותו. באיביי עובדים 14 אלף עובדים ובארץ אנחנו 300 והיכולת שלנו כ-300 מתוך 14 אלף להשפיע היא עצומה".

מטלון התייחס גם לדיווחים על השכר הגבוה אותו מציעה אמזון לעובדים אותם היא מגייסת. "אנחנו תחרותיים מבחינת השכר לעובדים. ב-2017 גייסנו 100 עובדים ואנחנו מצליחים לגייס. לא מדובר רק בשכר, זה עוד הרבה דברים שהעובדים כיום מחפשים ואנחנו מספקים את זה".

מטה איביי בסן חוזה, קליפורניה, אפריל 2011. AP
באיביי העולמית עובדים 14 אלף עובדים/AP
"אופנה זה לכאורה אחד הדברים הכי קשים למכור אונליין, אבל זה אחד התחומים הכי מתפתחים אצלנו"

בהתייחסו לתחרות מול אמזון בתחום הסחר האלקטרוני אמר מטלון כי תמיד יש מקום לעוד שחקנים. "אנחנו ואמזון זה לא בדיוק אותו דבר, יש דברים שמייחדים אותנו ויש דברים שמייחדים את אמזון. נשתדל לחזק את נקודות החוזק שלנו", אמר מטלון.

מטלון פירט גם על פעילות החברה בישראל. "בישראל בעצם כבר 12 שנה אנחנו מפתחים תשתית בשם "מידע מובנה" - זו תשתית שמאפשרת לסדר מיליארד וחצי פריטים באיביי, מה שיש בכל רגע נתון. אנחנו מספקים את התשתית הזו למנועי חיפוש, לחוויית המשתמש לפרסונליזציה. זה מה שעשינו עד לפני חודשיים, אז הוספנו עוד 3 פעילויות חדשות - אחת מהן היא בתחום הראייה הממוחשבת - היכולת לזהות תמונה ולהבין את האובייקט המוצג בה.

שינויים טכנולוגיים מעין אלה, לדברי מטלון, יהיו חלק מרכזי בעתיד של הסחר - האלקטרוני והפיזי. "לחנויות הפיזיות יהיה קשה לשרוד אם הן לא יבינו שצריך לחבר בין מסחר און ליין ואוף ליין", אמר מטלון. "אנשים עדיין אוהבים את החווייה הפיזית והם ימשיכו לאהוב אותה, החווייה תשתנה ותהייה יותר טכנולוגית אבל לא תיעלם". כדוגמא הביא מטלון את תחום האופנה: "אופנה זה לכאורה אחד הדברים הכי קשים למכור אונליין, אבל זה אחד התחומים הכי מתפתחים אצלנו".

לדברי מטלון הוציאו בשנה האחרונה הישראלים כ-14 מיליארד דולר על קניות ברשת והישראלים קונים מגוון רחב של מוצרים - מחלקי רכב ועד פריטי אופנה. מנתוני דואר ישראל עולה כי איביי היא האתר השני בגודלו מבחינת היקף ההזמנות לישראל אחרי אתר עליאקספרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully