וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישורים החדשים שאתם חייבים להוסיף לקורות החיים שלכם

כניסת טכנולוגיות חדשות לעולם התעסוקה משנה את היכולות שמעסיקים מחפשים בקרב מועמדים פוטנציאליים. מחקר שפורסם בדיילי מייל הבריטי מונה את התכונות שאתם צריכים

צילום:מאצ'י הוף עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: מנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, אלדד תמיר, מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מהבורסה בתל אביב)

חושבים על קריירה חדשה? מנסים להיכנס לשוק העבודה? עדכון קורות החיים שלכם הוא כנראה אחד הצעדים הראשונים והחשובים שעליכם לנקוט. לא מדובר במשימה פשוטה - תכונות האופי המבוקשות על ידי המעסיקים מתעדכנות עם הזמן, והכישורים המודגשים על ידי מחפשי העבודה לעתים קרובות, כגון יעילות בעבודה או מנהיגות, לא מבטיחים הצלחה במשיכת תשומת הלב של המעסיק הפוטנציאלי.

אתר הדיילי מייל הבריטי מפרסם את 6 הכישורים שעל פי מחקר שערך הפורום הכלכלי העולמי לעתיד התעסוקה, יהיו המבוקשים ביותר בקרב מעסיקים עד שנת 2020. כישורים אלה יבלטו במיוחד לאור ההתקדמות הטכנולוגית הרבה של השנים האחרונות וכניסת טכנולוגיות כמו מציאות מדומה, אינטיליגנציה מלאכותית ורובוטיקה לעולם העבודה. לצורך גיבוש הרשימה סקרו החוקרים 350 מנהלים מתחומים שונים ב-15 המדינות בעלות הכלכלה החזקה בעולם.

ראיון עבודה. ShutterStock
לדעת לפתור בעיות מסובכות, להיות רגישים לתגובות האחר/ShutterStock

1. גמישות קוגנטיבית

גמישות קוגנטיבית מוגדרת כיכולת ליצור או להשתמש בסטים שונים של חוקים על מנת לשלב או לקבץ דברים בצורות שונות. המשיבים לסקר צפו כי עבודות רבות ידרשו דרגה גבוהה של יכולות קוגנטיביות כמו יצירתיות, לוגיקה והבנת בעיות. יש לציין שכיום חצי מהנשאלים העידו כי תכונות אלה אינן התכונות המרכזיות אותם הם מחפשים במועמדים לעבודה - אך הם צופים כי בתוך שנתיים ישתנה המצב.

2. יכולת שיפוט וקבלת החלטות

הכוונה לאדם המיומן בשקילת העלויות והתועלות השונות של צעדים פוטנציאליים, ובעל היכולת לבחור באפשרות המתאימה ביותר. תכונה זו אינה נשמעת אולי כחדשה - אך הערך אותו יקנו המעסיקים בעתיד ליכולת לקבל החלטות מבוססות מידע צפוי לעלות בעולם העבודה המשתנה.

3. אינטליגנציה רגשית

אינטליגנציה רגשית היא היכולת להיות מודע לתגובות האחר והבנת הסיבות לדרכי פעולתו. תכונה זו צפויה להפוך לתכונה מוערכת יותר ויותר על ידי מעסיקים. באופן כללי, טוען הדוח, כישורים חברתיים כמו יכולת שכנוע ויכולות לימוד, יקבלו משקל גבוה במגוון תחומים על פני תכונות טכניות כמו יכולת תכנות או שימוש במכשירים.

4. יצירתיות

בסקרים שנערכו ב-2015 דורגה היצירתיות במקום העשירי ברשימת התכונות שמחפשים מעסיקים בעובדיהם. כיום ניצבת תכונה זו במקום השלישי. הסיבה לזינוק במעמדה היא הופעת טכנולוגיות חדשות, שגורמת למנהלים לחפש עובדים שיכולים לחשוב בצורה יצירתית כיצד להשתמש בהן - ולשלבן במוצרים או השירותים אותם מספקת החברה.

5. חשיבה ביקורתית

האוטומציה הגוברת במקומות העבודה יוצרת דרישה גבוהה יותר לעובדים שידעו כיצד לכוון את המכונות בצורה אתית ואופטימלית. המעסיקים תרים אחר עובדים שיידעו להעריך את הדרכים בהן הטכנלוגיה תועיל לחברה ולעובדיה.

6. יכולת פתירת בעיות מורכבות

כתוצאה מעליית השימוש בטכנולוגיות חדשות, יידרשו העובדים בעתיד הקרוב ליכולת לפרש ולנתח את המידע שהמחשבים מספקים בהיקף הולך וגדל. החוקרים הדגימו את הרעיון על ידי בית חולים שמשתמש במכשירי ניטור לבישים, על מנת למפות את דפוסי ההליכה של אנשי הצוות ולהפוך את הסבבים שהם עושים בין המטופלים ליעילים יותר. במקרה כזה, ללא ניתוח אנושי של הנתונים, המלווה בקשר עם אנשי הצוות עצמם, קשה יהיה להגיע לפיתרון בטוח ויעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully