וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי שלא תסגרו: 10 טיפים לניהול נכון של העסק שלכם

מוטי אלוני

15.1.2018 / 8:06

שני שליש מהעסקים בישראל נסגרים תוך שנתיים מיום הקמתם. אבל גם אם העסק שלכם נקלע לקשיים - לא הכל אבוד. שמירה על מספר עקרונות פשוטים תעזור לכם לתקן אותו. מדריך

צילום: מאצ'י הוף עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: האסטרטג הראשי בקבוצת אילון, יניב פגוט, מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על המסחר בבורסה בתל אביב)

כמה מהעסקים בישראל פועלים על סמך חזון ותכנית אסטרטגית להשגת היעדים העסקיים? מעט מאוד. רוב העסקים שקועים בהישרדות יומיומית ובהתמודדות עם הבנקים, הלקוחות, הרשויות, העובדים והספקים. רוב מנהליהם חסרי ניסיון בניהול, אינם מגדירים מדיניות וחלוקת סמכויות ברורה בין בעלי התפקידים, נטולי ידע וניסיון בשיווק ובמכירות, ואינם מגבשים נהלים מובנים של קבלת החלטות.

כל עסק שרוצה להצליח, חייב, לפני הכול, להגדיר את מטרותיו, למפות את קהליו, מתחריו, חוזקותיו וחולשותיו, או במילים פשוטות – להתוות במדויק את המסע אליו הוא יוצא ואת המקום אליו הוא מעוניין להגיע. בצל הנתונים על כך ששני שליש מהעסקים בישראל נסגרים בשנתיים הראשונות להקמתם, הכנו רשימה של עשרה צעדים אותם אתם, כבעלי עסקים, יכולים לנקוט על מנת לתקן את העסק בטרם יהיה מאוחר מדי.

1. MIRORRING

בצעו עצירה למדידת התוצאות העסקיות שלכם על סמך פרמטרים אחידים ומדידים. הסתכלו על התוצאות, מה אתם חושבים עליהן? בצעו תשאול של מנהלים אחרים או עובדים בעסק, מה הם חושבים על התוצאות ועל התפקוד של העסק אל מול התוצאות הללו?

עוד באותו נושא

כחלון וכהן מבקשים להקים ועדת "נטו עסקים קטנים"

לכתבה המלאה

2. TARGETING

האם יש לכם יעדים מדידים? האם הם נגזרת של החזון העסקי? החזון הוא ה"למה" - למה אתם עוסקים בתחום הזה, למה אתם עושים את מה שאתם עושים? היעדים הם הנגזרת של החזון, מה אתם רוצים להשיג? ברמת הכמות, הזמן והמרחב (כמה, מתי ואיפה). אם הדבר לא יהיה מדיד, איך תדעו שהגעתם?

3. CONSTRUCTING

האם קיימת תוכנית עבודה? האם היא משרתת את התוצאות שאתם רוצים להשיג? אם אתם לא בכיוון, בדקו את תכנית העבודה שלכם – "מי" צריך לעשות "מה" ו"מתי". מהם האמצעים הדרושים להשגת היעדים? הדקו את תוכנית העבודה, רעננו אותה וצאו לדרך חדשה.

4. INTEGRITY

בדקו את רמת "העמידה במילה" שלכם ושל שותפיכם לעשייה. האם אתם עושים את מה שאמרתם שתעשו? האם דברים נדחים? מהן הפעולות ש"מורידות גשם"? אותן פעולות שמייצרות תוצאות לארגון. מצאו אותן, חדדו אותן, הצהירו מחדש על הפעולות האלה.

5 MARKETING

בדקו את רמת התקשורת הפנים ארגונית וממנה החוצה. האם אתם משדרים פנימה והחוצה את מה שהייתם רוצים לשדר ואת מה שמשרת את המטרות שלכם? תקנו את התקשורת שלכם, תקשרו עם הלקוחות שלכם, העובדים והספקים. ישנן כיום פלטפורמות וכלים נהדרים לתקשורת פנימה והחוצה, השתמשו בהן. תקשורת טובה עם כל אחד מהגורמים שמשפיעים על העסק שלכם היא המתכונת להצלחה.

רואת חשבון. ShutterStock
האם אתם עושים את מה שאמרתם שתעשו? האם דברים נדחים?/ShutterStock

6. MOTIVATING

מה מניע אתכם? מה מניע את השותפים, העובדים והלקוחות שלכם? אם תפעלו בדרך שמניעה אתכם ואותם, תשפרו תוצאות. חשוב לזכור - אנו זקוקים רק למעט מוטיבציה כדי לעשות את הצעד הראשון, לשאר המוטיבציה כבר דואגת העשייה.

7. COACHING

אמנו את עצמכם להצליח דרך שיחה קצרה עם עצמכם פעם ביום. מהן מטרותיי? מה אני עושה נכון? איפה אני שוגה? על מה אני מתחייב? ובנוסף, לוו את עצמכם בעשייה הזאת, או בקשו ממשהו אחר ללוות אתכם.

8. POSITIVNESS

היו חיוביים. לדבר על הבעיות כל הזמן לא יביא אתכם להצלחה. הסתכלו על החזקות שלכם ושל האנשים העובדים אתכם. מצאו את הטוב ופעלו שם. לשנות אנשים או להפוך את החולשות שלהם לחזקות מאוד קשה. במקום להיאבק בחולשות, מנפו את החוזקות.

9. RESPONSIBILITY

פעלו באחריות ולא בקורבנות. התמקדו במה שאתם יכולים לעשות כדי לתקן את העסק, ולא במה שאחרים מעוללים לכם. גם בתנאי שוק קשים ישנה דרך לפעולה - מצאו אותה.

10. CREATIVITY

היו יצירתיים, וחפשו פתרונות אלטרנטיביים לבעיות הקיימות. אם ישנן בעיות שלא הצלחתם לפתור בדרכים המוכרות, זה הזמן לפעול אחרת. לדוגמא: לקוח שמסיבה כלשהי עדיין לא סגר עסקה, אל תשאירו את זה ככה, פנו אליו ושאלו "מה חסר בשרות? איך אפשר להתאימו באופן יצירתי ומדויק לצרכים שלך?". תתפלאו לראות את התוצאות...

הכותב הוא מאמן ויועץ עסקי בכיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully