וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון וכהן מבקשים להקים ועדת "נטו עסקים קטנים"

10.1.2018 / 9:34

שרי האוצר והכלכלה יביאו לאישור הממשלה החלטה להקמת ועדה בראשות מנכ"לי המשרדים שתבחן דרכים לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים בישראל. כחלון: "קשר ישיר בין הקלה על עסקים קטנים ובינוניים לבין צמיחה וחוסנה של הכלכלה"

אתר רשמי

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון מציג את תוכנית "נטו תעשייה")

כשבוע אחרי שהציגו את תוכנית "נטו תעשייה" הודיעו היום (רביעי) שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, כי יביאו לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה, החלטה להקמת ועדת "נטו עסקים". בראש הוועדה יעמדו מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, שי רינסקי, ומנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. הוועדה תגיש המלצותיה לשרים תוך 6 חודשים, לאחר שתבחן מתן כלים לחיזוק כושר התחרות של העסקים הקטנים והבינוניים בשוק הישראלי ובשווקים מחוץ לישראל, במטרה להקל על עשיית העסקים והגברת הפריון בענפים השונים.

לצד המנכ"לים יהיו חברים בוועדה גם מנהל רשות המסים, משה אשר, מנהל הסוכנות לעסקים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, רן קויתי, ונציגים מהממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, המפקחת על הבנקים, משרד הפנים, המוסד לביטוח לאומי ונציגים מקצועיים נוספים.

מסיכום שנתי של מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שהכינה הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה, עולה כי בשנת 2017 פעלו בישראל כחצי מיליון עסקים, כ-50 אלף מתוכם נפתחו השנה והם מהווים 99.5% מכלל המגזר העסקי, מעסיקים 61% מהמשרות במגזר העסקי ומייצרים 53% מהתוצר. מדי שנה נסגרים כ-40 אלף עסקים - כ-8% מכלל העסקים.

שר הכלכלה אלי כהן ושר האוצר משה כחלון 8.1.2018. משרד הכלכלה והתעשייה,
שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אלי כהן/משרד הכלכלה והתעשייה
"העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון התמיכה והסיוע בכדי להצליח"

הוועדה תתמקד בסוגיות שזוהו כמרכזיות עבור עסקים קטנים ובינוניים בישראל. בין הנושאים שיעלו בפני הוועדה ניתן יהיה למצוא את הקטנת הנטל הרגולטורי והתאמתו לעסקים קטנים ובינוניים, הגדלת היקף הרכש מעסקים קטנים ובינוניים ויצירת כלי סיוע ממשלתיים נוספים, לרבות תוכניות להגדלה הפריון, תכניות לשיפור רמת החדשנות בענפים שאינם היי-טק, פיתוח מיומנויות עובדים, שיפור איכות הניהול, ותכניות לפיתוח ספקים.

בנוסף תעסוק הוועדה בבחינת אמצעים בתחום המיסוי לעידוד עסקים קטנים ובינוניים, ואיתור חסמים ותמריצים בתחום המס שעשויים לתרום לצמיחה של עסקים קטנים ובינוניים או עסקים בראשית דרכם, בחינת התנאים הסוציאליים להם זכאים העצמאים ובחינת היקף האשראי שניתן לעסקים הקטנים והבינוניים והדרכים לשיפורו לרבות באמצעים חיצוניים למערכת הבנקאית.

השר כחלון אמר כי "העסקים הקטנים והבינוניים הם מחוללי הצמיחה הגדולים במשק. יש קשר ישיר בין הקלה והפחתת הרגולציה על עסקים קטנים ובינוניים לבין צמיחה וחוסנה של הכלכלה. יותר עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לצמוח, לפרוץ קדימה ולהפוך למצליחים יותר ולגדולים יותר. הממשלה עשתה כבר פעולות רבות על מנת להקל על העסקים הקטנים – הקלות במיסוי, הפחתת רגולציה ובירוקרטיה ורשת ביטחון למצב של חלילה אבטלה. זאת המדיניות שלנו לטובת אותם עסקים והוועדה שאנחנו מקימים היא המשך ישיר שלה".

השר כהן אמר כי "העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון התמיכה והסיוע בכדי להצליח. הצלחה של העסקים הקטנים והבינויים – היא הצלחה של המשק והכלכלה הישראלית כולה. מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג הפועל בהגינות מסחרית הוא אינטרס חברתי וצרכני, שיאפשר סחר הוגן הן עבור הצרכנים, הן עבור העובדים והן עבור בעלי ובעלות העסקים".

יו"ר הועדה לעסקים קטנים, ח"כ רועי פולקמן, בירך על התוכנית "נטו עסקים קטנים ובינוניים" ואמר כי הוא שמח לשמוע על התוכנית שיזמו שרי האוצר והכלכלה. "כיו"ר הועדה לעסקים קטנים וכמי שעוסק לא מעט בנושא העסקים הקטנים ואוכלוסיית העצמאיים במדינת ישראל, אני נתקל בחסמים רבים המקשים על אווירת עשיית עסקים בארץ ואני מברך על התוכנית שתפתור בין היתר את חסמי הרגולציה ותחזק את התחרות בשווקים בארץ ובחו"ל.

"עשינו עד היום צעדים חסרי תקדים ובראשם העברת חוק מוסר תשלומים ופנסיה לעצמאיים. אני פועל בימים אלה למען רפורמה מהותית בנושא המכרזים בשלטון המקומי ומקדם את יישום הרפורמה בתחום רישוי העסקים שנמצא כעת בשלבי הכנה מתקדמים. מדובר בחוקים חשובים למען הסביבה העסקית בישראל שמקלים על עשיית עסקים ומגבירים הפריון".

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יוסי אלקובי, התייחס לוועדה המתוכננת ואמר כי "התאחדות המלאכה והתעשייה מייצגת 40 אלף עסקים בישראל, המעסיקים עד 20 עובדים ומהווים 84 אחוז מהתעשייה בארץ. 22 אלף עסקים יהיו חלק מתוכנית 'נטו תעשייה' המבורכת אולם ישנם עוד 20 אלף עסקים קטנים חברי ההתאחדות שלא לוקחים בכך חלק מאחר ואינם מוגדרים יצרניים. אותם עסקים מתמודדים עם קשיים הישרדותיים רבים עליהם יש לתת את הדעת.

"תקציב המדינה לשנת 2019 עומד על מעל ל500 מיליארד שקלים אך כמה מתוכם מוקצה לעסקים קטנים? יוצאים בהכרזה על ועדה למען העסקים הקטנים אך התאריך שנקבע לדיון על הוועדה מאוחר מידי. משתיקים אותנו עם הבטחות לוועדה שאמורה לקום אחרי שכבר יוחלט על תקציב לשנת 2019, זה לעג לרש. על המדינה להשקיע בעסקים הקטנים שמהווים עמוד התווך של המשק הישראלי ובתוך כך מעסיקים עובדים רבים במשק ולמרות זאת, המדינה ממשיכה להעדיף את חברות הגדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully