וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנתב"ג מתכוננים: יציאה המונית לאומן

חן הלפרן

15.8.2010 / 14:00

ערב ראש השנה צפויים לעבור בנתב"ג כ-18 אלף נוסעים לאומן בכ-100 טיסות, גידול של כ-30% בתנועת הנוסעים הצפויים לצאת לטיול המסורתי לקברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב

מרשות שדות התעופה נמסר היום (ראשון), כי בין התאריכים ה-5.9.10 ועד ה-7.9.10, צפויים לעבור בנתב"ג כ-18 אלף נוסעים ב-100 טיסות יוצאות מיוחדות למסע החג המסורתי שעיקרו, תפילות ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב. נתון זה מהווה גידול של כ-30% בתנועת הנוסעים הצפויים לצאת לקבר באוקראינה. השיא בתנועת הנוסעים צפוי להתרחש ב-6.9.10, אז ייצאו מנתב"ג כ-9,000 חסידים בכ-50 טיסות יוצאות.

בנתב"ג נערכים ל"מבצע אומן" - יציאתם וחזרתם ארצה של החסידים. ההערכות נתב"ג נסמכת על הניסיון רב השנים שנצבר בחטיבת השירות לנוסע בנמל בשיתוף הרב של נתב"ג, הרב אלמליח. במסגרת ההערכות, יינתן מענה ייחודי לצרכי הנוסעים במגוון שירותים הכוללים: מתחמים יעודיים לרישום לטיסות, בידוק ביטחוני, הקצאת דלפקי שירות ייעודיים, הצבת סדרנים להכוונה ושמירה על הסדר הציבורי, הטסה מרוכזת של מזון כמטען נלווה למסע לאומן, הקצאת דלפקי ביקורת גבולות יעודיים, הכוונה לאיזורי תפילה, הקצאת משרדי תפעול לסוכני הנסיעות ועוד.

באופן חריג ולאור הצרכים המיוחדים של אוכלוסיית הנוסעים, ייפתח הבידוק הביטחוני לטיסות לאומן 4 שעות לפני מועד ההמראה. לאור הביקוש בהטסת חבילות מזון כשר על ידי החסידים, יישלחו חבילות המזון דרך מסופי המטענים בנתב"ג ולא ככבודת נוסע. בנוסף, כל נוסע יהיה רשאי להעלות למטוס רק ארגז מזון אישי קטן לצרכים מיידיים בתיאום עם חברת התעופה.

היערכות נתב"ג ל"מבצע אומן" נעשית בשיתוף הגורמים הנוגעים למסע וביניהם נציגי החסידות, סוכנויות הנסיעות, חברות התעופה, חברות שירותי הקרקע, שגרירות אוקראינה בישראל, מסופי המטענים, וחטיבות נתב"ג - חטיבת הביטחון, חטיבת השירות לנוסע, חטיבת התפעול וחטיבת האחזקה. 8 חברות התעופה יטיסו השנה את אלפי החסידים בטיסות מיוחדות: "אל-על", "ארקיע", "ישראייר", "אירוסוויט", "Dombass Earo", "Ukriane int", "Air Ukriane", "Wind Rose".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully