וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבות בדרום יושבתו למשך כמאה ימים מהשנה הקרובה

רמי שני

23.12.2010 / 13:49

תנועת הרכבות בדרום הארץ לא צפויה להשתפר בשנה הקרובה. לאחר שבמהלך 2010 סבלו תושבי הדרום מ-106 ימים ללא רכבות, ההערכות הן כי גם בשנה הבאה ייאלצו התושבים למצוא אלטרנטיבות

לאחר שבשנה האחרונה סבלו תושבי הדרום מ-106 ימים בהם הרכבת לא פעלה בשל עבודות תשתית, מתברר כי המתגוררים מדרום לתל אביב ימשיכו לחפש אלטרנטיבות גם בשנה הבאה. מסיכום נתוני השנה האחרונה עולה, כי בשנה החולפת נערכו 19 סגירות שונות בקווי הרכבת בישראל וכי מספר דומה צפוי גם ב-2011, זאת בשל פתיחת מסילת קו בין לוד לבאר שבע. כמו כן, צופים ברכבת ישראל כי למען סיום הפעולות על הקו הדרומי, תיתכן בחודש נובמבר השבתת התנועה לדרום הארץ למשך חודש שלם.

מעיריית באר שבע, שתושביה צפויים להרגיש את ההשבתות במלוא הכוח, נמסר כי "בעקבות הפרסום אודות עבודות התשתית של רכבת ישראל, שוחח ראש העיר עם מנכ"ל הרכבת חקי הראל. מר הראל הדגיש בפני ראש העיר כי עבודות התשתית האינטנסיביות הינן כורח המציאות, על מנת לעמוד בלוח הזמנים לסיומן בחודש ינואר 2012. עבודות אלה יצמצמו את משך הנסיעה בקו באר-שבע תל-אביב לכ-50 דקות. עוד ציין כי העיכוב בעבודות התשתית נבע מכך שהעבודות נעשו עד כה במקביל להמשך הפעלת הקווים ויש לסיים את העבודות אחת ולתמיד".

"ראש העיר ביקש ממנכ"ל הרכבת לפעול לסיום העבודות במהירות האפשרית", הוסיפו בעיריית באר שבע, "כמו כן דרש ממר הראל לייצר חלופות שיתנו מענה לצרכי ציבור נוסעי הרכבת. בכוונת ראש העיר לפנות למשרד התחבורה וכן לחברות "אגד" ו-"מטרודן" על מנת לתגבר את הקווים לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית".

מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל מסר כי "סגירות הקווים הן מחויבות המציאות, אם אנחנו רוצים להיות רכבת מתקדמת כמו באירופה. ההשקעה ברשת מסילות מתקדמת הגיעה לאחר עשרות שנים של הזנחת הרכבת ככלי תחבורה ציבורי. בעקבות העבודות שנעשות בימים אלו, צפויה רכבת ישראל לעבור בעשור הקרוב מהפכת שירות: לא עוד הפעלת רכבות לשני כיוונים על מסילה בודדת! שדרוג קווים קיימים והקמת מסילות חדשות, זמן המתנה ברציפים של כ-7 דקות בלבד, הפעלת רכבות חשמליות אשר יהפכו את הרכבת למהירה יותר, נקייה יותר ושקטה יותר עבור הסביבה, זאת מעבר לחוויית הנסיעה אשר צפויה להשתדרג באמצעות הוספת שירותים אישיים של אינטרנט ומסכים אלקטרוניים בהם יינתנו שירותי תוכן מתקדמים".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "כחלק מתוכניות הפיתוח של רכבת ישראל, ניתן דגש לפיתוח תשתיות המסילה הדרומית המקשרת בין גוש דן לבאר שבע. רכבת ישראל רואה שליחות וייעוד בפיתוח המסילה הדרומית, אשר תביא לעלייה בתדירות זמני הרכבות ובמהירות הנסיעה, וכתוצאה מכך תצמצם את הטווח בין מרכז הארץ ובין הדרום, תבטל את מושג הפריפריה, תגדיל את אפשרויות התעסוקה והתחבורה ותסייע בפיתוח מדינת ישראל. בשנה הקרובה תערוך רכבת ישראל מבצעי תשתית מורכבים במסילה הדרומית וזאת על מנת לסיים את פרויקט 'באר שבע ב-50 דקות עד לסוף השנה ולשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי הדרום".

ברכבת הסבירו כי "רכבת ישראל פועלת לשדרוג ובניית שתי מסילות רכבת, במקום מסילה אחת בלבד, הקיימת כיום ומשמשת את הרכבות לצפון ולדרום. כמו כן, פועלת רכבת ישראל ליישור תוואי המסילה המתעקל על מנת להגביר את מהירות נסיעת הרכבת ולשפר את בטיחות הנסיעה".

רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטה בן גוריון הוספה ואמרה כי "אנחנו כבר מנוסים בעניין הזה מספר שנים רב מאוד. באופן מצטבר, היו עיכובים של יותר משלושה חודשים. זה המחיר שאנחנו צריכים לשלם עבור הכפלת המסילה, כדי להגדיל משמעותית את מהירות הנסיעה. אנחנו מתארגנים מול אגד להגביר את הקווים. זה שיהיו הפרעות, אין כאן שאלה, למרות שהמטרה היא חיובית ואי אפשר לכעוס עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully