וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

67% מתושבי ניו יורק תומכים בכיבוש וול סטריט

18.10.2011 / 10:35

גם בארצות הברית זוכה המחאה החברתית לתמיכה נרחבת. על פי הסקר שנערך באוניברסיטת קוויניפאק 81% ממצביעי הדמוקרטים תומכים במחאה ו-35% ממצביעי הרפובליקנים

הפגנות המחאה של תנועת "לכבוש את וול סטריט", שאתמול מלאו להן חודש, זוכות לתמיכה רחבה בקרב תושבי העיר ניו יורק, כך עולה מסקר שנערך בעיר.

67% מתוך הנשאלים בסקר שערכה אוניברסיטת קוויניפיאק אמרו כי הם מסכימים עם המפגינים, אשר מוחים על כך שבנקאי וול סטריט המשיכו להכניס לכיסם רווחים גדולים גם לאחר שהבנקים חולצו מכספי משלמי המסים, בשעה שהציבור בארה"ב ממשיך להתמודד עם קשיים פיננסיים ויותר מ-9% אבטלה. שיעור אף גבוה יותר של 87% הסכימו עם זכותם של המפגינים להשתכן בפארק זוקוטי שבדרום מנהטן, כל עוד הם מצייתים לחוק.

הפגנת "כיבוש וול סטריט", פילדלפיה, 16 באוקטובר 2011. Alex Brandon, AP
שיעור אף גבוה יותר של 87% הסכימו עם זכותם של המפגינים להשתכן בפארק זוקוטי/AP, Alex Brandon

עם זאת, התמיכה בתנועת "לכבוש את וול סטריט" עדיין גדולה יותר בקרב הדמוקרטים. 81% ממצביעי המפלגה הדמוקרטית אמרו כי הם תומכים במוחים, לעומת 35% בלבד מהרפובליקאים.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, התבטא אתמול נגד מחנה האוהלים בפארק זוקוטי, ואמר כי "החוקה של ארה"ב אינה מגנה על האוהלים - היא מגנה על חופש הביטוי והזכות להתכנס". "אני תומך במאה אחוז - אפילו באלף אחוז - בהגנה על חופש הביטוי", אמר בלומברג, "אולם יש מקומות שבהם ראוי להביע את חופש הביטוי, ומקומות שבהם ראוי להקים עיר אוהלים, אך הם אינם בהכרח אותם מקומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully