וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים של שביתה - נזק של חצי מיליארד שקל

: רם עוזרי

10.2.2012 / 12:44

כלכלן בכיר לשעבר אמר כי למרות שהשביתה לא פגעה ממשית בשגרת החיים היא גרמה לנזק שיכול לנוע בין 10 מיליון שקל ל-500 מיליון שקל. "בטווח הארוך - תועלת למשק"

נציגי האוצר, ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ממשיכים לדון כעת בהסכם, שאמור להביא לסיומה של השביתה. השביתה תסתיים ככל הנראה ביום ראשון בבוקר, כאשר במסגרת ההסכם המסתמן בין המדינה, המעסיקים וההסתדרות יקלטו לקליטת כמה אלפי עובדי קבלן, בעיקר בתחומים של שירותי ניקיון ואבטחה, במסגרת של העסקה ישירה. השכר והתנאים הסוציאליים של עובדי הקבלן שיעברו להעסקה ישירה, הן במשרדי הממשלה והן בחברות הפרטיות, יגדלו.

"השביתה ארכה בסך הכל יומיים ושגרת היום בסך הכל לא נפגעה", אומר היום כלכלן בכיר לשעבר בשרות המדינה. "קשה מאוד להעריך את היקף נזקי השביתה, אבל כל מספר בין עשרה מיליון לחצי מיליארד שקל פוגע. זאת, כמובן, כשלוקחים בחשבון שבהרבה מהמוסדות השביתה היתה חלקית בלבד ושירותים חיוניים המשיכו לפעול", הוא אומר.

"צריך להדגיש שכשמדברים על נזקי השביתה מדובר על הנזקים הישירים בטווח המיידי בלבד. בטווח הבינוני והארוך, ייתכן שהשביתה כלל לא יצרה נזק אלא להיפך- הביאה תועלת למשק. הכל תלוי בתוצאותיה. אם השביתה הביאה לשיפור ביחסי העבודה במשק, להגדלת תפוקות, לעלייה במשכורות ובתנאים הסוציאליים של העובדים מבלי לפגוע ביכולתם של המעסיקים לשרוד כלכלית, הרי שמדובר על רווח. לעומת זאת, אם השינויים הם דווקא לרעה, או לחלופין אם התוצאות הן חסרות משמעות, אז אפשר לומר בודאות שהשביתה יצרה הפסד למשק גם בטווחים הארוכים יותר".

"אין ספק שהשביתה משרתת בעיקר את יו"ר ההסתדרות עיני, שהרבה זמן לא קיבל חשיפה תקשורתית וסבל משחיקה נמשכת בתדמיתו הציבורית", הוסיף הכלכלן. "בכל אופן לא ניתן יהיה לאמוד את התוצאות של השביתה גם לאחר שייחתם הסכם, כי הרבה תלוי גם בביצוע שלו. יכול להיות שישארו הפרשים בין ההצהרות הפומביות ובין התוצאות בפועל גם אחרי שייחתם ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully