וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים חושפים: כך נראים תנאי העבודה במפעל אפל

11.3.2012 / 12:47

יום עבודה של 13 שעות עם הפסקות קצרות מ-10 דקות, איסור לקחת יום חופש, כך מתארים עובדים בפוקסקון את תנאי העבודה במפעל בו התאבדו עובדים רבים בשנים האחרונות

כשלי קי (שם בדוי) קרא את החדשות על ההשקה של האייפד החדש, הוא חש גאווה מהולה בדאגה. גאווה על כך שכעובד פוקסקון הוא היה מעורב בתהליך הייצור של הטאבלט החדש של אפל, ודאגה לנוכח האפשרות שמכירות מאכזבות של האייפד עלולות לשלוח אותו חזרה אל פס הייצור של האייפון 4S. אותו פס ייצור שגבה גל של התאבדויות בשנים האחרונות, ושתנאי העבודה הקשים בו גררו ביקורת קשה במערב.

"לקום כל בוקר לפני 6, להתחיל לעבוד כל יום ב-7 בבוקר, ללא הפסקה אחת של 10 דקות עד תום יום העבודה, שנמשך פעמים רבות עד אחרי 8 בערב", נזכר לי קי בראיון שהעניק לעיתון הסיני "פירסט פייננשל דיילי". לי קי מתאר את ימי העבודה שלו בפס הייצור של האייפון כ"קשים ביותר". עם זאת, הוא אומר כי הוא הרוויח אז את השכר החודשי הגבוה ביותר מאז החל לעבוד בפוקסקון לפני כשנתיים – 5000 יואן נטו (קרוב ל-800 דולר), שעזר לו לרכוש בית בעיר הולדתו הובאי. עובד נוסף שהתראיין לכתבה, וואנג הווה, סיפר כי בכל יום מיוצרים בפס הייצור של האייפון למעלה מ-3500 מכשירים. האיסור לקחת ימי חופש כבר הפך לנורמה.

במפעל לייצור האייפד החדש תהליך הייצור מעייף פחות, אך גם בו התנאים אינם קלים. פס הייצור של האייפד מנוהלים בקפדנות, לדבריו. העובדים מחויבים ללבוש ביגוד מיוחד ולעבור בדיקות ביטחון בכל פעם שהוא נכנס לעבודה. בנוסף, על העובדים אסור לדבר ביניהם בזמן העבודה, "ובטח שלא להשתעשע". ועדיין, לעומת תנאי העבודה של האייפון, "זה הרבה יותר קל". הוא זוכה ליום חופש אחד בשבוע, עובד פחות שעות נוספות ולאחרונה המשכורת שלו קפצה מ-900 ל-2350 יואן בחודש.

למרות הייצור ההמוני של האייפד החדש, שהחל בתחילת 2012, מתחילת מארס לי קי וכמה מחבריו לעבודה כבר קיבלו שלושה ימי חופש. "זה סימן. אם נמשיך לקחת ימי חופש, החטיבה שלנו בטוח תפורק או תועבר למקום אחר". כ-100 עובדים כבר עזבו את פס הייצור של האייפד בשנזן, ולי קי, שמרוצה כיום בחלקו, לא היה רוצה להיות הבא בתור. אך כמו כמעט כל מרכיב בעבודתו, גם העניין הזה אינו נמצא בשליטתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully