וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר עזיבת יוון את היורו - מעל טריליון דולר"

17.5.2012 / 11:20

המכון הבינלאומי לפיננסים מעריך כי לתרחיש בו תעזוב יוון את גוש היורו מחיר גבוה והוא יסב הפסדים של טריליון יורו ברחבי העולם. המפסידות העיקריות: גרמניה וצרפת

עזיבה של יוון את גוש היורו - תרחיש שההסתברות שלו עולה מרגע לרגע - עלולה להסב הפסדים של טריליון יורו (1.27 טריליון דולר) ברחבי העולם, מעריך המכון הבינלאומי לפיננסים (IIF), גוף המאגד מוסדות פיננסיים.

דאג מקוויליאמס מהמכון לכלכלה ומחקר עסקי בבריטניה אמר ל"גרדיאן" כי פירוק היורו יעלה 300 מיליארד דולר, שהם 2% מהתמ"ג של גוש היורו, אך פירוק לא מסודר יביא להפסד של טריליון דולר, שהם 5% מהתמ"ג. להערכתו, "סופו של היורו בצורה הנוכחית הוא ודאי".

תושבי יוון יגיעו לקלפיות ב-17 ביוני לבחור בפעם השנייה בחודשיים מנהיג למדינה, שיכריע אם היא תישאר בגוש היורו. יוון מינתה שופט בכיר שיוביל את המדינה לקראת הבחירות. התאריך נקבע לאחר שנשיא יוון, קרולוס פפוליאס, נפגש עם מנהיגי המפלגות המובילות ביוון בנסיון להקים ממשלה זמנית עד הבחירות. הטלוויזיה הממשלתית ביוון דיווחה כי השופט פנגיוטיס פיקרמנוס יעמוד בראשה.

שתי הכלכלות הגדולות בעולם יסבלו במיוחד מעזיבה של יוון. להערכת בית הספר למינהל עסקים IESEG בליל שבצרפת, יציאה של יוון מגוש היורו תסב הפסדים של 66.4 מיליארד יורו (84.5 מיליארד דולר) לצרפת ו-89.8 מיליארד יורו (114.3 מיליארד דולר) לגרמניה. "בהנחה שהמטבע היווני החדש יפוחת ב-50% לעומת היורו, וזהו תרחיש ריאליסטי, הפסדי הבנקים בצרפת יגיעו ל-19.8 מיליארד יורו (25.2 מיליארד דולר), ועבור הבנקים הגרמנים הם יגיעו ל-4.5 מיליארד יורו (5.7 מיליארד דולר)", נכתב במחקר של IESEG.

עוד בנושא:

מרקל והולנד: "נסייע ליוון להשאר בגוש האירו"
יוון: שוב בחירות בעוד חודש, הוקמה ממשלת מעבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully