וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 מדינות בארה"ב פתחו בחקירה נגד AIG

סוכנויות הידיעות

20.3.2009 / 15:37

פרשת הבונוסים מסרבת לדעוך: אל התובע הכללי של ניו יורק הצטרפו עוד 19 מדינות בהן ניו ג'רזי, קונטיקט ואריזונה

19 מדינות בארה"ב, בהן ניו ג'רזי וקונטיקט, פתחו בחקירות נגד ענקית הביטוח המולאמת AIG בעקבות החלטתה של החברה להעניק בונוסים בסך 165 מיליון דולר לעובדיה של חטיבת הפיננסים המולאמת אשר כמעט והובילה לקריסתה. מדינת קונטיקט אף שלחה צווי זימון לבכירי AIG, כפי שעשה השבוע התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו.

התובעת הכללית של ניו ג'רזי, אן מילגרם, הודיעה היום כי היא שלחה מכתב למנכ"ל AIG, אדוארד לידי, בו דרשה את רשימת השמות של עובדי חטיבת הפיננסים אשר קיבלו בונוסים מאז חודש ספטמבר ותבעה לדעת האם הכספים ששולמו להם הגיעו מכספי הסיוע שקיבלה החברה מהממשל הפדרלי. קואומו אמר אתמול כי AIG אכן שלחה לו רשימה דומה, בהוראת הצו ששלח לחברה.

"דווקא עכשיו, כשרוחות סוערות בעקבות הפרשה, חשוב להמשיך בטיפול, אך באחריות ובקור רוח", אמר קואומו. אל הבקשות של מילגרם וקואומו הצטרפו בקשות דומות מצד אריזונה, דלאוור, אילינוי, קנטקי, לואיזיאנה, קונטיקט, מיין, מישיגן, מיסיסיפי, מונטנה, נברסקה, ניו מקסיקו, אוהיו, אוקלהומה, אורגון, פנסילבניה, טקסס, וושינגטון ומערב וירג'יניה.

התובע הכללי של קונטיקט, ריצ'רד בלומנתל, אמר כי שלח צווי זימון ל-AIG ודרש גם הוא לדעת את שמותיהם של מקבלי הבונוסים, לקבל עותקים של חוזיהם ואת הסכומים אותם קיבלו. בלומנתל הוסיף כי בכוונתו לנקוט בצעדים לאכוף את הצווים אם AIG לא תעביר את המידע הדרוש לידיו בתוך 3 ימים.

החלטתה של AIG, אשר קיבלה עד היום סיוע בסך 173 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי בתמורה ל-80% ממניותיה, להעניק בונוסים לעובדי החטיבה שכמעט והובילה לקריסתה עוררה סערה בארה"ב.

אתמול אישר בית הנבחרים הצעה המטילה מס של 90% על בונוסים לעובדי AIG וחברות אחרות שקיבלו סיוע בסך 5 מיליארד דולר או יותר מהממשל. ההצעה העוברה ברוב של 328 תומכים לעומת 93 מתנגדים, והיא תקפה כלפי 75% מהחברות שקיבלו עד כה סיוע ממשלתי בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully