וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית נגד הפועלים בגלל התקלה במחשב

עדי שמחוביץ

30.11.2008 / 18:21

המבקשים מעריכים כי ללקוחות הבנק נגרמו נזקים בסכום כולל של 44 מיליון שקל לפחות. "הבנק הטעה את לקוחותיו העיה חמורה"

בקשה לאישור תביעה כייצוגית נגד בנק הפועלים הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בירושלים. את התביעה הגישו חמישה לקוחות פרטיים, באמצעות עו"ד טל ליפר, יעקב פינק ואסף פינק, בעקבות התקלה במחשבי הבנק בשבוע שעבר.

על-פי הבקשה, רוב לקוחות הבנק מסתמכים על שירותי המחשוב של הבנק כמעט לחלוטין, והתנהלות הבנק בזמן קריסת מערכת המחשוב היתה בגדר הטעיית ציבור הלקוחות, הפרת הסכם, רשלנות והפרת חובה חקוקה.

בשעות הלילה של יום שבת בשבוע שעבר קרסה מערכת המחשוב של הבנק וכתוצאה מכך הושבתה רוב פעילותו למשך שלושה ימים. על-פי הבקשה, הבנק לא העמיד בטוחות ופתרונות סבירים למתן מענה לצורכי הלקוחות. בנוסף, באתר הבנק פורסמה הודעה לקונית ובה מידע שגוי ובלתי מדויק לגבי אפשרויות פעולה.

על-פי חיקוקים שונים, על תאגיד בנקאי המספק שירותים לציבור חלה חובה לפעול על-מנת להביא לידיעת לקוחותיו את חומרת התקלה ואת משמעויותיה. הבנק הודיע ביום שני בבוקר למפקח על הבנקים כי התקלה תוקנה וכי הציבור יכול לקבל שירותים מסוימים באתר האינטרנט ובסניפים. באותו יום הודיע המפקח לציבור כי הבנק חזר לתת שירותים מלאים, אלא שגם בימים שלאחר מכן היו עדיין תקלות: "בכך הטעה (הבנק, ע.ש) את ציבור לקוחותיו הטעיה חמורה שגרמה לציבור זה להסתמך על המידע השגוי שנמסר לו", נכתב בבקשה.

נוסף על כך, הבנק המשיך לגבות עמלות, על-אף שהלקוחות לא יכלו לעשות שימוש בחשבונותיהם. הנזקים שנגרמו ללקוחות מוערכים, על פי הבקשה, ביותר מ-44 מיליון שקל.

עו"ד טל ליפר אמר לוואלה! חדשות: "מדובר באירוע חסר תקדים שכתוצאה ממנו נגרמו נזקים משמעותיים למאות אלפי לקוחות שלא זכו לפיצוי נאות ומשמעותי כפי שהיה מתבקש. כידוע, כשלקוח של הבנק מאחר אפילו ביום אחד בתשלום הלוואה או משכנתא, ננקטים נגדו סנקציות משמעותיות. הבנק נדרש לנהוג בבחינת נאה דורש נאה מקיים ולפצות את לקוחותיו בפיצוי ריאלי וממשי גם כאשר התקלה רובצת לפתחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully