וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מזרחי-טפחות קיבל אופציות בשווי 38.6 מיליון שקל

שרון שפורר

30.11.2008 / 19:51

דירקטוריון הבנק אישר את הארכת חוזהו של אלי יונס בחמש שנים נוספות. יונס ישתכר 210 אלף שקל בחודש אך לא יקבל בונוסים

דירקטוריון בנק מזרחי-טפחות אישר היום את חוזה ההעסקה החדש של המנכ"ל אלי יונס. החוזה נחתם לחמש שנים וארבעה חודשים, ייכנס לתוקף מחר ויסתיים באפריל 2014.

בעוד החוזה הישן של יונס כלל שלושה מרכיבים - שכר, בונוס ואופציות - החוזה החדש שלו יכלול שני מרכיבים: שכר ואופציות בלבד. זאת משום שיונס ויתר על מרכיב הבונוסים. עם זאת, יונס אינו יוצא מופסד מהוויתור. על-פי הערכות, הבונוסים של יונס מאז מינויו למנכ"ל מזרחי-טפחות באפריל 2004 הגיעו ל-8 מיליון שקל. הבונוסים נגזרו מתשואה על ההון שהציג הבנק.

מצד שני, יונס קיבל חבילת אופציות הניתנות למימוש ל-2.5% ממניות הבנק, ששוויין ההוגן הוא כ-38.6 מיליון שקל. גם בחוזה הקודם קיבל יונס מנה דומה של אופציות, אלא שאז שוויין ההוגן עמד על 24 מיליון שקל. הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בנוסחה של האופציות ובכלל זה במחיר המימוש, בתקופת הזמן שהתארכה עד למימוש ועוד.

מחיר המימוש של האופציות היום עומד על 21.8 שקלים, כאשר מניית מזרחי-טפחות חתמה היום את המסחר במחיר של 19.8 שקלים, אחרי שצנחה מתחילת השנה ב-33%. רוב האנליסטים מעריכים כי המניה נסחרת בדומה לבנקים האחרים במכפיל הון נמוך מדי של 0.75 על ההון העצמי של הבנק, כך שהאופציות שיונס קיבל מאוד קרובות להיכנס לכסף (כלומר, שמחיר המימוש נמוך ממחיר המניה ומימושן מגלם רווח).

במזרחי-טפחות ציינו כי בשונה מתוכנית האופציות בהסכם הקודם של יונס - שהיתה במסלול רווח הון, אשר המס עליה מופחת ועומד על 25% - תוכנית האופציות בהסכם החדש תהיה במסלול הכנסת עבודה (המסלול הפירותי) כלומר, ההטבה בגינה תמוסה בשיעור המס השולי שיחול על המנכ"ל.

לדברי הבנק מדובר בשינוי המיטיב עם הבנק ולא עם המנכ"ל, כיוון שהבנק אמנם יהיה חייב בתשלום מס שכר בגין ההטבה, אך יותר לו לדווח עליה כהוצאה לצורכי מס, במועד תשלום המס על ידי המנכ"ל.

יונס יקבל 210 אלף שקל לחודש צמוד למדד לעומת 192 אלף שקל צמוד למדד בחוזה הקודם. מדובר בשכר שנתי של 2.52 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully