וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים שבו לנשום: חגיגה בבורסות העולם

עומר רבין ואלון שן

10.5.2010 / 16:53

ככה נראית התאוששות בשווקים: המשקיעים בבורסה של ת"א התמלאו נחת כשהמדדים המובילים חתמו את היום בעליות של 3.3% על רקע אישור חבילת הסיוע האירופית. גם בניו יורק נרשמות עליות חדות

מי שהביט היום על מסכי המניות בת"א ומביט בשעה זו על המסכים בבורסה בניו יורק יכול כמעט לשכוח את גל הפאניקה הנורא שאחז במשקיעים בסוף השבוע שעבר על רקע הטלטלה בגוש האירו. אם לשפוט לפי תגובות המשקיעים, הרי שהכרזת המנהיגים האירופים על קרן חירום בתקציב של טריליון דולר בהחלט מסתמנת כפיתרון מוצלח ומעורר אמון למשבר.

מסחר בבורסה בניו יורק. GettyImages
מסחר בבורסה בניו יורק/GettyImages

אצלנו בת"א נרשמו עליות שערים חדות כבר מפתיחת המסחר שרק התגברו ככל שנקפו השעות ונתונים מעודדים זרמו מהבורסות בכל רחבי העולם. בסיכום יומי עלה מדד ת"א 25 בשיעור חד של 3.3% ונחתם סביב שער של 1,165 נקודות. מדד ת"א 100 עלה בשיעור דומה ונסגר ברמה של 1,094 נקודות. מדד התל טק רשם זינוק מרשים אף יותר, היסטרי ממש, של 4.8% בערכו.

העליות החדות הקיפו את כל מניות הבורסה כאשר ניתן לציין במיוחד את החברה לישראל שהוסיפה 5%, את בנק לאומי ובנק הפועלים שעלו בכ-4% כל אחד, את קבוצת דלק שרשמה זינוק מטאורי של 7.4% תוך יום מסחר אחד – וזוהי רשימה חלקית בלבד.

באירופה נרשמות עליות שערים חדות עוד יותר, כאשר מדד ה-FTSE בניו יורק מזנק בשעה זו בשיעור חד של 4.7% לקראת סיום המסחר שם, מדד הדקס הגרמני ממריא גם הוא בשיעור דומה ואילו הבורסה של צרפת חוגגת זינוק מטאורי של למעלה משמונה אחוזים.

המשקיעים בניו יורק לא צריכים להתקנא בעמיתיהם האירופים – גם שם נרשמת היום אווירה חיובית במיוחד עם פתיחת המסחר: מדד הנאסד"ק מזנק בחמישה אחוזים, הדאו ג'ונס עולה בארבעה אחוזים ומדד 500 החברות המובילות מוסיף 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully