וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות: "כולם אדישים לייקור המים"

אבי בר-אלי

15.12.2010 / 8:15

ראשי הרשויות יוצאים לרחובות להפגין במחאה על ייקור תעריפי המים ונגד הוצאת מחלקות המים מרשותם. יו"ר מרכז השלטון המקומי: "המחיר נקבע רק כדי לממן את תאגידי המים המיותרים"

ראשי רשויות מקומיות ותושבים יערכו היום הפגנה מול משרדי רשות המים ברחוב המסגר בתל אביב - במחאה על ייקור תעריפי המים בשנה החולפת.

את ההפגנה יזם מרכז השלטון המקומי, שעתר בעבר גם לבג"ץ נגד רשות המים ותעריפי המים שקבעה - וכן מקדם הצעות חוק להחזרת הפיקוח הפוליטי על מחירי המים. זאת, בין היתר, כחלק מהמאבק שמנהל השלטון המקומי נגד רפורמת תיאגוד מחלקות המים - שנועדה להוציא את ניהול תקבולי חשבונות המים והביוב מידי ראשי הערים, ולנתבם להשקעות בתשתיות המים והביוב.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר אתמול: "ממשלת ישראל החליטה כנראה להרוס לאזרחים את החיים. כשהדלק עולה בשתי אגורות, כל מהדורות החדשות מדווחות על כך. המים התייקרו פי שלושה מאז 2007, וכולנו נותרנו אדישים. אין שום קשר בין המחסור הזמני במים לבין מחירם, שנקבע רק כדי לממן את תאגידי המים המיותרים שהוקמו בידי הממשלה בניגוד לעמדת השלטון המקומי".

ב-1 בינואר הקרוב תיכנס לתוקפה הרפורמה בתעריפי המים, שבמסגרתה יעלה תעריף המים בשיעור של כ-40% בשלוש פעימות - אשר האחרונה שבהן תוחל ב-1 בינואר. רפורמה זו נועדה לגלם לראשונה במחיר המים את העלות הריאלית של השימוש בהם - כלומר, לשקלל בו את עלויות ההפקה, ההולכה, החלוקה והפינוי - שעלו בשנים האחרונות, בין היתר, בשל המעבר לצריכת מי ים מותפלים. ואולם, אופן גיבושה של הרפורמה ידע תהפוכות רבות ויישומה היה מעורפל - מה שגרר ביקורת רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully