וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: משאל העם אושר, מרקל וסרקוזי זועמים

למרות ההתנגדויות והמשבר הפוליטי המתפתח ביוון, התקבלה פה אחד הצעתו של ראש הממשלה ג'ורג' פפנדראו לקיים משאל-עם על תכנית החילוץ האירופית בקבינט. מרקל וסרקוזי זועמים על ההחלטה

למרות ההתנגדות שעוררה ביוון ובאיחוד האירופי הכרזתו של ראש ממשלת יוון, ג'ורג' פפנדראו, כי בכוונתו לקיים משאל-עם בו יוחלט אם תתקבל תוכנית החילוץ האירופית, קיבלה הבוקר (רביעי) כוונה זו גיבוי מלא מצד ממשלתו. בישיבת חירום של הקבינט היווני הצביעו השרים פה אחד בעד קיום המשאל. "משאל העם יעניק מנדט ברור לנקיטת צעדי הצנע אותם דורש גוש האירו", אמר פפנדראו לקבינט.

כאמור, תכניתו של פפנדראו עוררה התנגדות רבה ביוון ומחוצה לה, ואף בתוך מפלגתו שלו. התנגדות זו מעוררת את החשש כי ממשלתו לא תצליח להתמודד עם הצבעת האמון בפרלמנט, הצפויה להיערך ביום שישי. חלק מחברי ממשלתו של פפנדראו, כולל שר האוצר אוונגלוס וניזלוס, לא ידעו על תכניתו לקיים משאל-עם, עד אשר הכריז עליה אתמול. חבר פרלמנט אחד ממפלגת השלטון התפטר, ושישה חברים נוספים קראו להתפטרותו של פפנדראו. בתוך כך, קוראת האופוזיציה לקיום בחירות, בטענה כי משאל העם יסכן את חברותה של יוון באיחוד.

במקביל זומן פפנדראו לצרפת, לפגישה עם הנשיא, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. השניים זועמים על קיום המשאל, המסכן את תכנית החילוץ אותה גיבשו בשבוע שעבר. סרקוזי ומרקל אמרו אתמול כי מימוש תכנית החילוץ הכרחית כעת יותר מתמיד, וכי "צרפת וגרמניה משוכנעות כי ההסכם יאפשר ליוון לחזור לצמיחה ניכרת", אמרו השניים.

הכרזתו של פפנדראו על משאל העם שלחה אמש את השווקים, הן באירופה והן בארה"ב לנפילות. בורסת מילאנו צנחה ב-6.8% ואילו בורסת פרנקפורט נפלה ב-5%. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-2.5% ואילו הנאסד"ק איבד 2.9% מערכו. גם בישראל הגיבה הבורסה בירידות. ת"א 25 ירד ב-2.8% ואילו ת"א 100 ירד ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully