וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לא יהיה מנוס גם מהעלאת מסים"

בנאומו בפני פורום קיסריה אמר שר האוצר יובל שטייניץ כי למרות העלאת יעד הגירעון, לא תהייה ברירה אלא להעלות מסים. "גם יעד הגירעון החדש הוא אתגרי"

"לא יהיה מנוס גם מהטלת מסים", כך הבהיר היום (רביעי) שר האוצר יובל שטייניץ בדברים שנשא בפני כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה בפורום קיסריה. "כפי שאמרתי אתמול גם יעד הגירעון החדש הוא אתגרי ואנחנו מתכוונים לעמוד באתגר. התחזית תחייב אותנו גם למהלכים בתחום המיסוי. חשוב להבהיר זאת כי האמינות שלנו חשובה וחייבים להגיד את האמת לנו ולאזרחים", אמר שטייניץ.

שטייניץ המשיך ואמר כי "האתגר הוא לא פשוט ואת היעד החדש קבענו לאחר סידרה של דיונים לא כלאחר יד". לדבריו, "חשוב לצמצם ככל האפשר את נטל הכבדת המסים על הכלכלה והציבור וישראל ולא פחות חשוב לא להיכנס לתחום של גירעון בלתי סביר שעלול לשדר אבדן שליטה ולאחר דיונים רבים החלטנו על יעד ריאלי של 3% שעדיין מהווה אתגר שמאזן בין שני הצרכים. מאפשר לנו למתן את הכבדת המס ומשאיר אותנו באזור הבטוח. עם צעדים נילווים נוכל לשמור על אחד מהנכסים שלנו בהתמודדות עם המשבר הגלובלי – האמינות התקציבית והפיסקלית של הממשלה".

"מבחינת מעמדה הבינלאומי של כלכלת ישראל הדבר החשוב ביותר זה יעד החוב תוצר", אמר שטייניץ. "כשעדכנו את יעד הגירעון שמרנו על כך שהיעד שקבענו לעצמנו של להמשיך להוריד את יחס החוב תוצר של מדינת ישראל יישמר".

עוד הבהיר שטייניץ כי "זה יהיה תקציב לא קל, למרות ההרחבה של 14 מיליארד שקלים". שטייניץ אמר כי "נצטרך לצמצם ולרסן כדי לשמור על תקרת ההוצאה זה ידרוש ריסון גם בתוספות לתקציב הביטחון. במהלך החודשים הקרובים נגבש את הכול ונביא לכלל החלטה".

יעד הגירעון ב-2013 היה אמור להיות 1.5% תוצר, כ-14.5 מיליארד שקל. בשל גביית המסים הנמוכה הצפויה בשנה הבאה והגבייה הנמוכה השנה, הוחלט להעלות את יעד הגירעון ב-2013. המחלוקת בין רה"מ והאוצר היתה על גובה העלאה. ממשרד רה"מ נמסר אתמול כי העלאת יעד הגירעון ל-3% תוצר משמעה מניעת מסים חדשים ב-2013 בגובה של 15 מיליארד שקל. מאידך, הגירעון בתקציב המדינה יגדל ב-15 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully