וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: קיצוצים של מיליארד וחצי עד 2014

25.11.2009 / 16:24

גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון הציגו במהלך מסיבת עיתונאים את עיקרי דו"ח חברת מקינזי, במסגרתו יתבצעו תהליכי התייעלות בצבא ובזרועות הביטחון

עוז מרון

צילום: עוז מרון עריכה: עידן גוראל

"היעד שלנו הוא להתייעל ב-30 מיליארד שקל בעשור הקרוב וברור שיהיו השלכות גם על כח האדם במערכת הביטחון", כך אומרים היום גורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון, במהלך מסיבת עיתונאים בה הוצגו עיקרי דו"ח חברת מקינזי שהציג תהליך התייעלות במשרד הביטחון ובצה"ל.

על פי עיקרי התוכנית, מערכת הביטחון אמורה לחסוך 360 מיליון שקל במהלך השנה הקרובה, כשהיעד הוא להגיע לחיסכון של מיליארד וחצי שקל בשנת 2014. בתחילת השנה הקרובה צפויה חברת מקנזי ביחד עם צה"ל להגיע למסקנות לגבי הקיצוצים בהיקף כח האדם המועסק בצה"ל ובמשרד הביטחון.

על פי המסקנות, שאומצו על ידי מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס, עיקר ההתייעלות יבוא בתחומי הבנייה והרכש. בין היתר מתוכננת תוכנית התייעלות של כ-450 מיליון שקל בשנה, כשבמקביל ייסגרו מרכזי הבינוי בצה"ל ואגף הבינוי במשרד הביטחון, והם יאוחדו לגוף אחד שייקרא אגף התשתיות.

בנוסף, יועברו מיזמי בנייה שהיו עד כה באחריות משרד הביטחון למיקור חוץ ולזכיינים ולקבלנים פרטייים. בתחום הרכש, העולה כ-12 מיליארד שקלים בשנה, מתוכננת התייעלות בסך של כמיליארד שקל בשנה. בין היתר תהיינה תוכנית התייעלות בכל הקשור לתחבורה בצה"ל וכן קיצוץ של 30% במשלחת הרכש של משרד הביטחון בניו-יורק.

"זו עבודה מאוד רחבה ומקיפה", אומר סגן הרמטכ"ל האלוף בני גנץ, "שתכליתה לאתר מרחב משאבים מתוך המערכת שיופנה לצרכי התעצמות של צה"ל ומערכת הביטחון אל מול האתגרים המוצבים בפנינו בזמנים הקרובים ובמעלה הדרך.

העבודה לא עסקה בהיבטים מבצעיים והיא נגעה אך ורק למרכיבים תפעוליים בתוך הצבא". לדברי מנכ"ל המשרד בוכריס, "המטרה של הבאת חברה חיצונית הייתה על מנת שנחשוב מחוץ לקופסא ונגיע ליעד שהצבנו לעצמנו של חיסכון של 30 מיליארד שקל בעשור. זה אתגר עצום למערכת אליו נדרשת חשיבה מקורית ושונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully