וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: צפי לירידות בינוניות בבורסה בעקבות המצב הבטחוני והירידות בנאסד"ק; אסם צפויה לעלות על רקע הדו"חות הטובים

אילן מוסנאים

12.8.2001 / 8:37

הנאסד"ק ירד ביום שישי ב-0.5%; פערי הארביטראז' במניות הדואליות שליליים - טבע פתחה פער שלילי של 2.7%, פורמולה ופרטנר עם פערים שליליים של 3.8%

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר במגמה של ירידות שערים. זאת בעקבות הירידות בנאסד"ק בסוף השבוע, של 0.48% ביום שישי ושל 0.2% ביום חמישי. הדאו ג'ונס לעומת זאת עלה בסוף השבוע ב-1.2%. בקרב המניות הישראליות נרשמו בדרך כלל ירידות שערים ומרבית המניות הדואליות פותחות את הבוקר עם פערי ארביטראז' שליליים.

מנכ"ל די.בי.אם השקעות, רמי דרור, העריך כי המדדים המובילים בבורסה צפויים לרשום הבוקר ירידות בינוניות של עד 1% במעו"ף. דרור העריך כי הירידות בנאסד"ק בסוף השבוע יחד עם המצב הבטחוני וחוסר הוודאות לגבי המשך השתלשלות העניינים, ימנעו מהמדדים להתרומם.

עם זאת, לדברי דרור לא צפוי היום לחץ לירידות חדות מדי שכן הפיגוע "היה באופק" ולא ממש הפתיע את המשקיעים. לדבריו, הגופים המוסדיים שרכשו מניות בתקופה האחרונה לא עשו זאת בגלל המצב אלא למרות המצב, ולכן הם צפויים להמשיך ולנצל הזדמנויות לרכישה.

דרור העריך, כי ההשתלטות על האוריינט האוס ועל בית המושל באבו-דיס עשויים להשפיע במסחר במט"ח ולדחוף את השקל כלפי מטה, אולם הם לא צפויים להשפיע יותר מדי על המסחר בבורסה.

אחרי הירידות בסוף השבוע בנאסד"ק, רושמות הבוקר מרבית המניות הדואליות פערי ארביטראז' שליליים כאשר מניות טיוגה ואלווריון (תוצר המיזוג בין בריזקום ופלאוור), שהצטרפו זה לא מכבר למסחר בתל אביב במסגרת הרישום הכפול, נסחרות במחירים הגבוהים ב-11% ו-6.8% ממחירן בנאסד"ק ומטאלינק רושמת פער שלילי של 5.9%.

עוד בולטות הבוקר עם פערים שליליים, מניית טבע שסיימה את המסחר עם פער שלילי של 2.7%, מניות פורמולה ופרטנר עם פערים שליליים של 3.8% ומניית אלביט מערכות עם פער שלילי של 1.5%.

מנגד בגזרה החיובית ניצבות הבוקר מניית מגל , שנסחרת במחיר הנמוך ב-9.9% ממחירה בנאסד"ק, מניית סאיטקס עם פער חיובי של 1.9%, מניית טאואר עם פער חיובי של 1.3% ודלתא עם פער של 0.8%.

מניית אסם צפויה לבלוט הבוקר לטובה, על רקע הדוח"ות הכספיים שפרסמה. החברה דיווחה הבוקר על עליה של 4.9% בהכנסות ל-551.9 מיליון שקל ועל גידול של 14.1% ברווחים שהסתכמו ב-24.1 מיליון שקל. התוצאות של אסם בולטות בעיקר על רקע התוצאות שפרסמה המתחרה עלית שביום חמישי דיווחה על ירידה של כ-10% בהכנסות הרבעון (ושל 5.8% בהכנסות בפעילותה בארץ) ועל צניחה ברווחים שהסתכמו ב-1 מיליון שקל לעומת רווח של יותר מ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully