וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים עברו לעליות בעקבות נוקיה ומניות השבבים; היורו מטפס מול הדולר ל-89.85 סנט

דפנה מאור

13.8.2001 / 15:17

נוקיה עולה ב-4.6%; דויטשה טלקום ממשיכה לאבד גובה בעקבות היצעים של מניותיה בשוק

מניות ציוד התקשורת והשבבים חילצו את שוקי אירופה מירידות. המדדים הראשיים בבורסות לונדון, פאריס ופרנקפורט עולים לאחר שפתחו את הבוקר בירידות בעקבות מניות הטלקום. FTSE בלונדון עולה ב-0.5%; פרנקפורט עולה ב-0.7%; מדד יורו סטוקס 50 הפאן אירופי עולה ב-1.2%.

מטבעות: היורו התרומם לשיא של קרוב ל-4 חודשים מול הדולר ורשם שער של 89.85 סנט. חולשת הדולר נובעת מחששות כי כלכלת ארה"ב אינה צפויה להתאושש בקרוב. השבוע יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי ומדד המחירים לצרכן בארה"ב.

עליות נאות במניות ציוד התקשורת והשבבים מושכות את השווקים מעלה: נוקיה עולה ב-4.6%; אלקטל עולה ב-2.4%; אריקסון, שהודיעה על חוזה בשווי 800 מיליון דולר להרחבת רשתות סלולר בערב הסעודית, עולה ב-1.9%. יצרנית השבבים אינפיניון עולה ב-3.2%; מניית ARM הבריטית עולה ב-5.1%.

מניות הטלקום מיתנו את הירידות, וחלקן עברו לעליות. דויטשה טלקום יורדת ב-1.2%. מניית ענקית הטלפוניה הגרמנית איבדה 21% בחמשת ימי המסחר האחרונים, לאחר שדויטשה בנק הציע 44 מיליון ממניותיה בשם משקיע לא ידוע בשבוע שעבר. בנוסף, הנפיקה דויטשה טלקום מיליארד מניות כדי לשלם תמורת רכישתה של חברת הסלולר האמריקאית VoiceStream. בעלי המניות של וויסטרים יוכלו למכור 268 מיליון מניות של דויטשה החל מה-1 בספטמבר.

הנפילה במניות דויטשה טלקום מאיימת לפגוע במקום אחר, הרחק באסיה: האצ'יסון וומפואה, חברת אחזקות הטכנולוגיה מהונג קונג, מחזיקה ב-4.9% ממניות דויטשה טלקום, ועלולה להידרש לבצע מחיקה בעקבות הנפילה הקשה. האצ'יסון היא מבעלי המניות הראשיים של פרטנר הישראלית. לפי דיווחים מהשבוע שעבר, שוקלת האצ'יסון את מכירת החזקותיה בפרטנר לקבוצת משקיעים מקומית בישראל.

קומרצבנק עולה ב-3% על רקע ירידות במגזר הפיננסים. הבנק הרביעי בגודלו בגרמניה הודיע כי יהדק את קשריו עם מתחרים, ביניהם דויטשה בנק ואוניקרדיטו איטליאנו. בעקבות זאת התעוררו ספקולציות כי מנכ"ל הבנק שוקל את מכירתו.

בחזית המקרו כלכלית: שיעור האבטלה בספרד ירד ברבעון השני לשפל של 20 שנה. הממשלה דיווחה כי שיעור האבטלה ברבעון השני היה 12.97%, לעומת 13.43% ברבעון הראשון. היה זה הרבעון ה-21 ברציפות של ירידות בשיעור האבטלה, במקביל לצמיחה של 8 שנים ברציפות בכלכלה. ב-1994 נרשם שיא של 25% בשיעור האבטלה בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully