וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני שנגמר הכסף: פרנדלי רובוטיקס קרובה לגייס 7 מ' ד'; אתגר והובר אמורות להצטרף; שווי החברה קוצץ ב-70%

צורי דאר

22.8.2001 / 14:30

כך נודע ל-TheMarker.com; בסוף 2000 השלימה החברה גיוס הון לפי שווי של 85 מיליון דולר לפני הכסף; אם לא יתבצע הגיוס - החברה תיסגר

חברת פרנדלי רובוטיקס, המייצרת רובוטים ביתיים, קרובה להשלים בתוך כשבוע גיוס של 6-7 מיליון דולר לפי שווי של פחות מ-20 מיליון דולר לפני הכסף - קיצוץ של 70% בערכה של החברה, כך נודע ל-TheMarker.com.

באם לא יבוצע בסופו של דבר הגיוס - תיסגר החברה. ביצוע הגיוס תלוי בקרן אתגר וביצרנית שואבי האבק הבריטית הובר, שאמורות להצטרף לסבב הגיוס. בנוסף, הגיוס כרוך בפרישת אשראי על ידי הבנקים לתקופה של כ-3 שנים, וצפויים ליטול בו חלק גם בעלי המניות הקיימים בפרנדלי, בהם קונקורד, קורל וטכנופלס .

פרנדלי רובוטיקס הוקמה ב-1995. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת רובוטים ביתיים. המוצר הראשון שפיתחה היה מכסחת דשא הפועלת ללא מגע יד אדם. בסוף 2000 השלימה החברה גיוס הון לפי שווי של 85 מיליון דולר. תוכניות גיוס ההון של החברה כללו הנפקה ציבורית במחצית הראשונה של 2001 לפי שווי של כ-250 מיליון דולר.

החברה חתמה ב-2000 על הסכמים עם חברת טורו האמריקאית, שהתחייבה לרכוש לפחות 200 אלף יחידות ב-5 השנים הקרובות בסכום כולל של 100 מיליון דולר. ואולם, בשנה הראשונה להסכם רכשה טורו פחות יחידות מהצפוי. בנוסף, חתמה החברה על הסכם מכירות עם סטיגה האירופית בהיקף של 50 מיליון דולר.

עם בעלי המניות בפרנדלי נמנים קרן קונקורד (20%), קורל (20%), אודי פלס (17%), טכנופלס (13%) ו-CBD (החזקה בשיעור של 10%).

בשבוע האחרון התברר כי חברת ההשקעות אאורה, שהשקיעה כ-2 מיליון שקל בפרנדלי רובוטיקס, מחקה מחצית מהשקעתה בחברה.

בפרנדלי רובוטיקס סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully