וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמינות ונגישות - כמה זה "כואב" לארגון?

קוראים כותבים

21.8.2001 / 14:48

על ניהול סיכונים בארגון

מאת עו"ד דפנה פרלמוטר

האינטרנט שינה ללא ספק את האופן בו מתנהל העולם העסקי. יותר ויותר חברות מבינות כיום את הצורך להיות זמינות ולשרת את לקוחותיהם 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה.

המסחר האלקטרוני, למרות שאינו עומד בציפיות האנליסטים גדל עדיין בקצב מהיר ומציב אתגרים חדשים בפני אירגונים העוברים לפעול ברשת.

עסקים רבים אשר עמדו במצב בו אתר החברה קרס תחת עומס הכניסות אליו, וארגונים אחרים אשר ניזוקו על ידי פריצות והתקפות של האקרים, מבינים היום את הצורך להתגונן מראש למקרים כגון אלו. ואכן, עסקים אשר לא נערכים מראש למצבים אלו עלולים למצוא עצמם במתקפת לקוחות לא מרוצים.

מן הצד השני, עסקים רבים אשר הפכו לתלויים באפיק המכירה ברשת, אינם מודעים תמיד לאובדן ההכנסה כתוצאה מאי זמינות.

שאלה שעולה פעמים רבות במסגרת הליך ניהול הסיכונים, היא העלות של Downtime לארגון. מחקר גרטנר בנושא קובע, כי העלות של שעת Downtime לארגונים נעה בין 100 אלף דולר בארגונים קטנים ועד 6 מיליון דולר בארגונים העוסקים בתיווך קמעונאי.

אין ספק שכאשר מחשבים את עלות נפילת המערכת לשעה, יש לקחת בחשבון הן הוצאות ישירות והן הוצאות עקיפות אשר נוצרו כתוצאה מהנפילה.

אמנם קשה לחשב נזקים לארגון כתוצאה מאובדן לקוחות פוטנציאלים ו/או פגיעה בשמו הטוב של הארגון, אך לשם יצירת מערכות ההגנה מפני סיטואציות אלו, יש לבדוק את עלות ההשקעה במערכות המיגון, הזמינות והביטוח אל מול ההפסד אשר יווצר מכמה שעות או אפילו ימים של נפילת האתר.

שאלה נוספת שעומדת בפני הארגון, הינה הזמן הדרוש לעליית המערכת לאחר Downtime.

במקרה בו המערכת "נופלת" לכמה דקות, סביר שהנזקים יהיו מינימלים, אך מהו אותו פרק זמן קריטי אשר מעבר לו עשוי הארגון להיפגע קשה? האם המדובר ביום או שמא בשעה?

גם כאן יש לשקול שוב עלות אל מול תועלת - מהי עלות ההשקעה הדרושה במערכות המאפשרות חזרה מהירה לתפקוד? האם יש צורך בהעמדת מערכת שלמה מוכנה כגיבוי? גיבוי כזה כרוך ברוב המקרים בעלויות לא קטנות, במיוחד כאשר על המערכת להיות מעודכנת ברמה גבוהה לשם כניסה מהירה לתפקוד והמשך שרות יעיל ללקוחות.

שאלות אלו ורבות אחרות עולות בתהליך מסודר של ניהול סיכונים, כשמנהלי הארגון נדרשים לחשיבה אודות החשיפות והסיכונים איתם ייאלץ הארגון להתמודד.

חשוב לציין כי כיום ניתן לרכוש ביטוח מפני אובדן הכנסה ישירה ו/או עקיפה, וחברות ביטוח אחדות אף הגדילו לעשות והרחיבו את הכיסוי לזמן מוגבל נוסף לאחר החזרה לתיפקוד. זאת, עד שהארגון יחזור לרמת הפעילות שהיתה לפני הקריסה.

כמו כן, מצויים בשוק אף כיסויים ביטוחיים שנועדו לעזור לארגון במשבר בהתמודדות עם התקשורת.

בעולם בו הנכסים הפיזיים מאבדים מחשיבותם ואלו הווירטואלים הופכים למרכז העסק, יש צורך ברכישת כיסוי ביטוחי שיתאים לאופי הפעילות החדש של הארגון בנוסף להשקעה במערכות טכנולוגיה חדישות.

עו"ד דפנה פרלמוטר הינה עוזרת מנכ"ל בחברת InsureTec.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully