וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טושיבה נכנעת להאטה: תפטר 20 אלף עובדים

יהודה שויצר

26.8.2001 / 9:06

ירידה חדה ברווחים ובהכנסות הובילו לפיטורים, בהיקף של 10% מכוח העבודה בחברה

טושיבה עומדת לפטר כ-10% מכוח העבודה בחברה. עיתוני יפאן מדווחים כי יצרנית השבבים הגדולה ביפאן תודיע על פיטורי 20 אלף עובדים. הפיטורים הם חלק מתוכנית ארגון מחדש של החברה, על רקע ההאטה בהכנסות וברווחים.

גל הפיטורים הנוכחי הוא צפוי, לנוכח הקיצוצים האגרסיוויים בהם נקטו מתחרותיה של טושיבה, NEC ופוג'יטסו. על פי הערכות עיתוני יפאן, הקיצוצים ייערכו בעיקר במפעלי החברה מחוץ ליפאן.

יצרנית השבבים והמחשבים היפאנית NEC הודיעה לאחרונה על פיטורי 4,000 עובדים. NEC גם הודיעה כי תפסיק את פעילות ייצור שבבי הזיכרון DRAM. החברה ציינה כי הפיטורים ייערכו בשלבים, והמהלך כולו יושלם עד חודש מארס. החברה, הנמצאת בהליך של ארגון מחדש, הודיעה כי בכוונתה לסגור מספר קווי ייצור ולקצץ בהיקף השקעותיה. NEC מתכוונת להתמקד בעסקי הרשתות, על חשבון ענף שבבי המחשב.

חברה נוספת, יצרנית המחשבים והשבבים היפאנית פוג'יטסו, הודיעה לפני שבוע כי תפטר 16,400 עובדים ברחבי העולם, כחלק ממאמציה לחזור לרווחיות. החברה ציינה כי תרשום הוצאה חד פעמית של 2.5 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית כתוצאה ממהלך זה.

להערכת החברה, הקיצוץ הנוכחי יוביל לחיסכון של יותר מ-800 מיליון דולר בשנה. פוג'יטסו, יצרנית שבבי הפלאש הגדולה ביפאן והשלישית בעולם, לא מסרה מסגרת זמן מדויקת לביצוע הפיטורים ההמוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully