וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשסבא ג'פטו פוגש את ביל גייטס

ניו יורק טיימס

23.3.2007 / 10:52

אם מאסתם בעיצוב המיושן והפשוט של המחשב שלכם, ישנן חברות שישמחו לעטוף לכם את החבר המרובע בעץ אלון, מהגוני או אגוז; המחיר לא זול, אבל העיצוב שווה את זה; המחשב יורד מהחוטים



מאת אן אייזנברג, ניו יורק טיימס



זה נראה ברור מאליו שהמחשבים שלנו עטופים בפלסטיק או במתכת, כפי שנכון לומר על המקלדת, העכבר והצג. ואולם, אם התדמית התעשייתית הזו אינה מחממת את לבכם, כמה חברות יהיו מוכנות לעטוף את המכשירים האלה באופן עתידני יותר: כיסויי עץ.



לוח מקשים העשוי מעץ אגוז חזק או מחשב עשוי מהגוני אינם מוצרים זולים. ואולם, בעבור מספר קונים, העיצוב הנעים והאופן שבו הוא מתאים לעיצוב הבית או המשרד, זה שווה את זה. סוויסה קומפיוטרס, הממוקמת מחוץ לטורונטו, מציעה, בין השאר, מחשבים שולחניים ברמה גבוהה עטופים בעץ אלון, אגוז, עץ עקוד, מהגוני ואדר (מייפל). החברה, שהחלה לפעול בספטמבר האחרון, מציעה חמישה דגמים. המחירים של המחשבים, הכוללים צג, לוח מקשים, עכבר ושירותים אחרים, מתחילים ב-5,740 דולר.







הווארד סוויסה, נשיא החברה שעיצב את המחשבים, מתכננן לייצר מספר קטן של מחשבים מכל דגם. "כל המחשבים כאן בהוצאה מוגבלת, עם מספור וחתימה", הוא אומר. "אחרי שמכרנו 100 יחידות מדגם מסוים, נפסיק לייצרו ונחליף אותו בדגם חדש". החברה גם מציעה דגמים מותאמים אישית או מוכנים על פי דרישה, כל עוד הדרישות אינן פוגעות באיכות הסביבה. "כאשר לקוחות נוקבים בשמם של עצים שאין לנו, אנו נייצר את המחשב על פי הדרישה שלהם", אומר סוויסה, "כל עוד העץ יוכל לחדש את עצמו".



עכבר הדובדבן השחור



לוחות המקשים המיוצרים על ידי הולצקונטור מנוישטט, גרמניה, עשויים כל אחד מחתיכה נפרדת של עץ קשה, אומרת מירה ליבהארט-קולב, מנהלת שיווק ומכירות. "הם לא עשויים מחתיכות עץ שונות שחוברו יחדיו".



המוצרים של הולצקונטור נמכרים בארה"ב על ידי חברת ווד קונטאור (Wood Contour) מקליפורניה. המחיר הבסיסי - עבור חבילה של לוח מקשים, עכבר אלחוטי עם כיסוי מעץ וצג 19 LCD אינץ' עם מסגרת מעץ הוא 2,590 דולר. הקרביים של עכבר העץ מיוצרים על ידי לוג'יטק והצג על ידי ויו סוניק; האלקטרוניקה של לוח המקשים מיוצרת על ידי צ'רי קורפוריישן.



לעתים ניתן להשיג עכברים מעץ באתר של ווד קונטאור. ווייד הרגרט מווירג'יניה רכש את גרסת הדובדבן השחור באתר תמורת 150 דולר. "אני אוהב דברים טבעיים", הוא אומר. "עבורי, עכבר זה אמנות פונקציונלית והייתי מוכן לשלם על כך". ואולם, ג'אניס מג'ורג'יה החליטה לקנות סט שלם של מקלדת, עכבר וצג מווד קונטאור לשימוש במשרד הביתי שלה. ג'אניס, שמארגנת לימודים במחקר גנטי וטרינרי, מבלה שעות רבות במשך היום מול המחשב, ובשנה שעברה החל העור בקצות האצבעות שלה להתקלף.



"תהיתי אם היתה זו הטקסטורה של הפלסטיק שגרמה לכך", אומרת ג'אניס. בכל מקרה, היא החליטה להזמין מקלדת מעץ בנובמבר. היא לא בטוחה האם משטח העץ עזר, אך מכל סיבה שהיא, האצבעות שלה השתפרו מאז. בכל מקרה, היא מרוצה מהמראה של המוצר. "זה יותר נוח לעיניים", היא אומרת, "וזה גם מתאים לשטיח". המקלדת של ג'אניס עשויה מעץ לב סגול: "עם הזמן, נהפך העץ לכהה וליותר מלא חיים", היא אומרת, "ואני אוהבת את ההרגשה של זה".



ניתן למצוא לוחות מקשים, עכברים וצגים גם בחברה השוודית Swedx, היישר מהחנות המקוונת שלה. לחברה אין עדיין צינור הפצה בארה"ב. כמובן שאנשים יכולים גם לעשות בעצמם מעטפות מעץ למחשבים שלהם או לשפר עטיפה קיימת. ניקולס פלזון (20), סטודנט שנה שלישית לארכיטקטורה בפוליטכניון שבקליפורניה, עומד לסיים את עטיפת המחשב השני שלו: "לשם כך הייתי זקוק לפחות ל-1,000 שעות", הוא אומר.



למעטפת יש מסגרת פנימית מאלומיניום כדי לתמוך בעבודת המחשב. המסגרת החיצונית עשויה מעצי אלון ואדר. פלזון עשה את החיתוכים הגסים בעזרת מסור שולחני; לאחר מכן, נעשתה כמעט כל העבודה עם כלים ידניים. "לא השתמשתי בברגים או בדבק", הוא אומר. למעטפת הראשונה של פלזון יש מסגרת פנימית אקרילית ומסגרת חיצונית ממהגוני ועץ אשוח. עבודתו מתועדת בפורום באינטרנט.



להיראות יותר טוב



מעטפות מעץ עבור מחשבים וציוד היקפי הפכו פופולריים באחרונה, אך חברות כמו הולצקונטור לא היו הראשונות. לעכבר הראשון, לדוגמה, היה כיסוי מעץ, אומר ד"ר דאגלאס אנגלברט, שהמציא אב-טיפוס לאותו עכבר, אך לא קרא לו בשם.



ב-1964-1963, אומר ד"ר אנגלברט, הוא בדק כמה גאדג'טים במכון המחקר סטנפורד כדי לבחון את יעילות בחירת אובייקטים על מסך מחשב. היה לו רעיון למכשיר בעל שני גלגלים, אותו שירטט לקולגה שלו, ביל אינגליש. השרטט שעזר להם, שהיה גם מגלף בעץ, התנדב להכין את המעטפת למכשיר החדש. "החוטים יצאו מהזנב לעבר המשתמש", נזכר ד"ר אנגלברט. "איש לא זוכר מי החל לכנות את המכשיר עכבר. אנחנו חושבים שהוא פשוט היה דומה לעכבר, עם החוטים האלה".



למעטפות מעץ למחשבים יש גם היסטוריה ארוכה. חובבי מחשבים רבים בנו מעטפות למחשבים שלהם בשנות ה-70 נזכר אנדי ביירד, מעצב תוכנות מחשב לשעבר. "רבים מהמחשבים המוקדמים נמכרו כלוחות עירומים בלבד, או כקיט של לוח עם מספר חלקים, ואתה היית צריך לעשות את ההלחמות ולבנות את המעטפת שלך", הוא אומר.



ביירד קנה מחשב מוקדם, פולי 88, שהיה עטוף בפלדה כתומה. מאוחר יותר, הוא בנה מעטפת חלופית מעץ אלון. הוא עשה זאת מאותה סיבה שאנשים מסוימים קונים או מייצרים גדרות מעץ: "רציתי משהו שייראה טוב יותר ממעטפת פלדה רגילה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully