וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר לאחר הסגירה: ירידות שערים על רקע אזהרת הרווח של סאן; המניה ירדה ב-5.4%

עפרה שלו

30.8.2001 / 9:31

קורנינג ירדה ב-5.3% ומשכה את מגזר ציוד התקשורת לירידות לאחר שהודיעה על פיטורים; Loudcloud זינקה ב-20.9% לאחר שסיפקה תחזיות מעודדות לשנים הבאות

מחזורי מסחר גדולים וירידות שערים נרשמו במסחר לאחר הסגירה, לאחר שסאן מיקרוסיסטמס הודיעה כי ככל הנראה תדווח על הפסד ברבעון זה, ולא על רווח של 2 סנט למניה בהתאם לתחזיות הקודמות. סאן ירדה ב-5.4% לאחר הסגירה.

סאן הפנתה אצבע מאשימה כלפי החולשה בשוקי אסיה, ובעיקר ביפאן. בשורת ההכנסות צופה החברה כי תחמיץ את התחזיות, אך סירבה למסור פרטים מדויקים על כך. טרם פרסום אזהרת הרווח קיצצו בנקי ההשקעות את תחזיות הרווח של החברה, על רקע חולשה בביקוש למוצריה. מריל לינץ' העריך כי החברה תרשום הפסד של 2 סנט למניה ברבעון הראשון של 2002, לעומת תחזית קודמת לרווח של סנט למניה. ביום שלישי קיצץ גודלמן סאקס את תחזיות הרווח של החברה.

יצרנית הסיבים האופטיים קורנינג (סימול GLW) ירדה ב-5.3%, לאחר שהודיעה על פיטורי 1,000 עובדים נוספים על רקע ההאטה בעסקי הטלקום. זהו גל הפיטורים השני של החברה מתחילת החודש. לפני שבועיים פיטרה החברה 900 עובדים.

במגזר ציוד התקשורת נרשמו לאחר הסגירה ירידות שערים: סיסקו ירדה ב-1.1%; סיינה (סימול CIEN) ירדה ב-1.4%; לוסנט ו-JDS יוניפייז (סימול JDSU) איבדו כל אחת 1.5%.

יצרנית שבבי המחשב AMD (סימול AMD), שפירסמה במהלך המסחר אזהרת רווח והכנסות לרבעון הנוכחי, תיקנה ב-0.4% לאחר שירדה ב-4.4% בשעות המסחר הרגילות. החברה הודיעה כי היא צופה הפסד תפעולי ברבעון הנוכחי וירידה נוספת ברמת ההכנסות.

מניות Loudcloud (סימול LDCL), מיזם האינטרנט של מארק אנדרסן, מייסד נטסקייפ, זינקו ב-20.9% במסחר לאחר הסגירה. החברה דיוחה לאחר סגירת המסחר על עלייה בהפסד הנקי ברבעון הכספים השני, אך סיפקה תחזיות מעודדות לשנים הבאות. לאוד קלאוד, שהונפקה במארס 2001, רשמה הפסד נקי של 76 מיליון דולר, לעומת 60.3 מיליון דולר ברבעון הכספים הראשון.

הכנסות החברה עלו ל-14.1 מיליון דולר לעומת 11.7 מיליון דולר ברבעון הקודם. תחזיות האנליסטים עמדו על הכנסות של 13.7 מיליון דולר בלבד. אנדרסן, יו"ר לאוד קלאוד, אמר כי עסקי החברה הגיעו כבר לתחתית וכי התחזיות משתפרות. אנדרסן צופה כי תזרים המזומנים של החברה יגיע לאיזון בשנת 2003 הקלנדרית.

מיקרוסופט ירדה ב-0.3%; אורקל (סימול ORCL) ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully