וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: קריסה במניות הטכנולוגיה - נוקיה נפלה ב-8.4%; UPC צנחה ב-16.3%

דפנה מאור

30.8.2001 / 20:45

הורדת הריבית בגוש היורו החריפה את הנפילות בשווקים; אורנג' בלטה בעלייה לאחר שדיווחה על תוצאות מצוינות

ירידות שערים נרשמו במרבית המגזרים באירופה, לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית היום ברבע אחוז. מניית נוקיה נפלה ב-8.4% ומניית UPC צנחה ב-16.3%. בלונדון ירד מדד הפוטסי ב-1.6%; פאריס ירדה ב-2.7%; פרנקפורט יורדת ב-2.5%.

קריסה רבתי נרשמה היום במניות הטכנולוגיה באירופה. נוקיה, מעמודי התווך של ענף ציוד התקשורת, נפלה ב-8.4%; אלקטל נפלה ב-7.4% ומרקוני ב-9.7%.

נוקיה הודיעה היום כי זכתה במכרז להקמת רשת סלולר בטכנולוגיית הדור השלישי (3G) לחברת יורופוליטן השוודית, החברה הבת של וודאפון. נוקיה לא סיפקה פרטים פיננסיים על העסקה. במסגרת העסקה תקים נוקיה את תשתית הרשת וכן תספק את כל הציוד הנדרש. החברה ציינה כי רשת התקשורת תכסה כ-30% משטחה של שוודיה.

מניית אריקסון ירדה ב-3.5%, לאחר שבכיר בחברה אמר היום כי היא אינה רואה עדיין סימני התאוששות בשוק. בכוונת החברה להמשיך ולנקוט בצעדי התייעלות במסגרת תוכנית הארגון מחדש, הנמצאת, לדבריו, בשלביה המוקדמים בלבד. אריקסון, שרושמת הפסדים כבדים כבר תקופה ארוכה, נמצאת בעיצומו של מהלך אגרסיווי שנועד להשיב אותה למסלול הרווחיות.

UPC המשיכה בסחרור השלילי וצנחה ב-16.3% בבורסת אמסטרדם. חברת הכבלים הגדולה באירופה נפלה מתחת לשווי שוק של 150 מיליון דולר.

פראנס טלקום לא הצליחה להתגבר על המגמה השלילית ונפלה ב-5.5%. חברת הטלקום דיווחה היום כי רווחיה על בסיס EBITDA עלו ב-14% והסתכמו ב-5.5 מיליארד דולר במחצית השנה הראשונה.

לעומתה, היתה לחטיבת הסלולר אורנג' הצלחה בעסקים ובבורסה: החברה דיווחה על עלייה של 122% בהכנסות ל-6.1 מיליארד דולר במחצית הראשונה, ועל גידול במספר המנויים ל-35.5 מיליון נכון ל-30 ביוני, עלייה של 128% ביחס לתקופה המקבילה. בשורת הרווח על בסיס EBITDA הכפילה אורנג' את רווחיה ל-1.5 מיליארד דולר. מנייתה עלתה ב-2.9%.

קבוצת הבנקאות הבריטית לוידס הודיעה היום כי תקצץ כ-500 משרות על רקע ההאטה בהיקף פעילות הבנק. החברה ציינה כי הקיצוצים ייערכו במסגרת של פרישה מוקדמת בהתנדבות. מניות הבנק יורדות ב-2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully