וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: שלושת הפיגועים גררו את הבורסה לירידות; מדד המעו"ף איבד כ-1.2%; מניית בזק ירדה ב-1.9%

גולן פרידנפלד

9.9.2001 / 17:17

זאת, על רקע חוסר העניין ברכישת גרעין השליטה בחברה; פורמולה המשיכה במגמת הירידות שאיפיינה אותה בשבוע האחרון וירדה ב-1.7%

גל הפיגועים היום השפיע לשלילה על המסחר בבורסה של תל אביב. אם בימים כתיקונם הגורמים הכלכליים הם אלו שנותנים את הטון - הרי שהיום היה זה הגורם הבטחוני שחזר לשחק תפקיד מרכזי. טרם פתיחת המסחר נודע כי שני ישראלים נהרגו בפיגוע ירי בכביש הבקעה, ויום המסחר נפתח בירידות של 0.5%. מיד עם הישמע הדיווח על הפיגוע הקטלני בנהריה החלו ירידות השערים להתגבר והמעו"ף השיל 1.6%.

עם הגיעו של הדיווח על הפיגוע בבית ליד התגברו הירידות עוד יותר ומדד המעו"ף רשם ירידה של 1.74%. בסיום יום המסחר ירד מדד המעו"ף ב-1.16% לרמה של 410 נקודות.

פעילים בשוק ההון מציינים כי לפיגועים ביום ראשון יש השפעה גדולה יותר על הבורסה מאשר בימים האחרים. מכיוון שלא מתקיים מסחר בנאסד"ק ובבורסות אירופה, המצב הבטחוני הוא שנותן את הטון ומכתיב את התנהגות המשקיעים. לדבריהם, "כל פיגוע כזה מרחיק עוד יותר את המשקיעים הזרים מהבורסה המקומית, ומוביל אותה אל עבר רמות התמיכה של 400-405 נקודות".

מדד ת"א 100 ירד בסיום ב-1.14% ומדד התל-טק השיל 1.56%. מחזור המסחר הסתכם ב-110 מיליון שקל בלבד.

מניית בזק ירדה ב-1.9% במחזור של 10.3 מיליון שקל, על רקע הידיעות כי בנק ההשקעות מריל לינץ' לא מצליח למצוא משקיע רציני שירכוש את השליטה בחברה. מדובר כבר בבדיקה השנייה שמבצע בנק ההשקעות מריל לינץ' להפרטת בזק, לאחר שגם בבדיקה הראשונה לא נמצא לחברה אף קונה רציני.

מניית פורמולה ירדה ב-1.7% במחזור של 4.8 מיליון שקל. המניה השילה כ-16% מאז הודיעה החברה על העברת השליטה בה ליסקל, ונראה כי המשקיעים לא חושבים שתהליך העברת השליטה צפוי להיטיב עם החברה, למרות שהעסקה שיקפה לפורמולה שווי של כ-350 מיליון דולר, גבוה ביותר מפי 2 משווי השוק שלה.

מניות הבנקים סבלו אף הן מהסנטימנט השלילי בשוק והגיבו בירידות שערים. מניית בנק הפועלים ירדה ב-1.36%, מניית לאומי ירדה ב-0.81% ומניית בנק דיסקונט ירדה ב-0.56%.

מניות קבוצת אי.די.בי ירדו גם הן. מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-2.4%, מניית אי.די.בי אחזקות איבדה כ-2.5%, מניית דסק"ש ירדה ב-1.8% ומניית כלל תעשיות השילה 1.1%.

ריטליקס איבדה 1.3% לאחר שהחברה השלימה את רכישת BASS האמריקאית תמורת 5 מיליון דולר במזומן ובמניות.

אלרון ירדה ב-0.9% ואלביט ירדה בשיעור זהה. מחירי המניות צפויים בשבועות הקרובים להתכנס ליחס המיזוג בין שתי החברות - 1:0.4. בפתיחת יום המסחר היום עמד יחס שערי המניות על 1:0.44.

טבע איבדה 0.3% וריכזה את המחזור הגבוה בבורסה - 12 מיליון שקל. היום הודיעה החברה על חילופי דירקטורים, במסגרתם יעזוב סמנכ"ל הכספים דן זיסקינד את דירקטוריון החברה, אך יישאר בתפקידו כסמנכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully