וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשירו עדיין הלל ליאהו

גלן קרטיס

31.8.2001 / 17:32

ההכנסות מפרסום, המהוות את מטה לחמה, מאכזבות מאוד והיוזמות להזרמת מזומנים עדיין בחיתוליהם

שלא תבינו אותי לא נכון. יאהו הוא הוא אבן הבוחן לכל פורטלי האינטרנט. הרשת תהיה מקום אחר בלעדיו. למעשה, אני סבור שלא עובר יום בו אינני משתמש באתר באופן כלשהו למטרות עסקים ובידור. כתוצאה מכך, החברה תשרוד כמעט לבטח את התקופה הקשה הנוכחית. יחד עם זאת, לדעתי עדיף למשקיעים להמתין בטרם ישלפו את המזומנים.

אני כמעט מצליח לשמוע את האופטימיסטים זועקים לעברי:"גלן, זה עתה השמעת חוות דעת פרית על החברה. למה אם כן לחכות?".

התשובה פשוטה מאוד. חרף מה שאומרים כולם, ההכנסות מפרסום, המהוות 81% מהכנסות יאהו, עדיין חלשות מאוד כפי שמודה ההנהלה. האמת היא, שלמרות שככל הנראה עסקי הפרסום התייצבו, שורת ההכנסות של יאהו לשנת 2002 היא עדיין נעלם גדול. ייתכן שיאהו יתפכח וישוב לעמוד על רגליו כבר מחר, או שיידרשו לו 6 חודשים נוספים. איש אינו יודע.

יהיו כאלה שיטענו שמאמציה של החברה לבנות מוצרים בעלי פרמיה קניינית (כלומר: רווחיים) יהיו צעד גדול קדימה, ואני מסכים עמם. אך אינני חושב שהיוזמות עליהם הודיעה עד היום, כמו שידור בתשלום ושירותי אירוח לאתרי רשת, עומדים להיות כאלו. למען ההגינות, יאהו נמצאת כעת באמצע תהליך הפיתוח, או לפחות הדיון על מספר חלופות (או כך מספרים לנו לפחות). אבל יחלוף זמן בטרם הרעיונות האלה יבשילו למשהו ממשי. וגם אם החברה תמהר לפעול, מי יערוב שיוזמותיה יזכו להצלחה? אני מודה ששירותי האירוח לאתרי רשת נשמע כרעיון מעניין, אבל בואו נודה שזה איננו בדיוק הקטלזיטור אותו מחפשים המשקיעים.

ובקצרה, אני יודע שמפתה לקפוץ על יאהו במחירים הנוכחיים. יש בה עדיין שפע של דברים טובים. אחרי הכל, החברה רשאית לרכוש מחדש את מניותיה. מחיר המניה שלה, לפחות מבחינה טכנית, הגיע כנראה לתחתית. נראה שהגרוע מכל נמצא כבר מאחורי שוק הפרסום.

אבל חברים, אם המניה היתה מציאה כזו גדולה, הקרובים לצלחת כבר היו רוכשים אותה. אבל הם אינם עושים זאת. למעשה, השנה האחרונה שפעה מכירות של אופציות על מניית יאהו. השורה התחתונה היא שלא הייתי מוציא את כספי על מניית יאהו עד שאנשי ההנהלה יכניסו גם הם את ידיהם אל הארנק, או לפחות עד שהתחזית לגבי היוזמות נושאות הרווחים שלה ישתפרו משמעותית.

הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully