וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ארה"ב הגישה כתב תביעה נגד מורגן סטנלי בגין אפליה מינית

רונן סרברניק

10.9.2001 / 19:57

בכתב התביעה נטען כי בנק ההשקעות "יצר סביבת עבודה מפלה עבור הנשים בבנק, אשר התקדמותן נבלמה ע"י תקרת זכוכית"

ממשלת ארה"ב תובעת את מורגן סטנלי בגין אפליה מינית בתביעה ייצוגית בשם 100 עובדות של בנק ההשקעות. הנציבות לשוויון הזדמנויות בתעסוקה של ארה"ב (EEOC) טוענת כי מורגן סטנלי הפלה לרעה את אליסון שיפלין, אשת מכירות בחטיבת המניות המוסדית, בכך שלא קידם אותה ושילם לה פחות מבעלי תפקיד דומה ממין זכר.

לפי ה-EEOC, זוהי תביעת האפליה המינית הראשונה המוגשת נגד בנק השקעות גדול. לטענת התביעה, נקט מורגן סטנלי בצעדי תגמול נגד שיפלין, ופיטר אותה בסוף השנה שעברה בגלל הגשת התביעה. הארגון אמר כי ישנם בנקי השקעות נוספים החשופים לתביעות דומות בשל מדיניות מפלה בתנאי שכר וקידום כלפי נשים.

EEOC טוען כי מורגן סטנלי נקט במדיניות מפלה מאז 1995, וכי שמותיהן 100 נשים נוספות שהצטרפו לרשימת התובעות יימסרו לנתבעים בקרוב.

שיפלין, ששכרה שנתי הגיע למיליון דולר, פוטרה, לדברי מורגן סטנלי, מכיוון שהתעמתה באופן פוגע עם הבוסית שלה - שקיבלה את התפקיד אליו שאפה שיפלין.

שיפלין הצטרפה למורגן סטנלי ב-1986. לאחר שהתלוננה על אפליה ל-EEOC, בודדה מחבריה וממידע שנדרש לה בעבודתה. העימות המילולי עם הממונה שלה, לדברי שיפלין, הוא התנהגות מקובלת ברצפת המסחר. לדבריה, הממונה, גיי אברס פרנקויאק, הסכימה איתה כי קיימת אפליה נגד נשים בחברה. פרנקויאק הכחישה דברים אלה, באמצעות דוברת מורגן סטנלי. נשים בבנק, לדברי שיפלין, לא קודמו לשורות ההנהלה הבכירה מאז 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully