וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר הפנים של בזק חוקר את ניהולה הפיננסי של חברת הלוויין

הארץ

11.9.2001 / 8:27

הבדיקה בעקבות דרישה של חברי דירקטוריון בזק, שביקשו לדעת כיצד נוצלו הכספים שהוזרמו לחברת הלוויין, על רקע הערכה שזו ניהלה את תקציבה בצורה לא יעילה

מאת יורם גביזון

מבקר הפנים של בזק , צבי שפירא מקיים בדיקה של חברת יס ודרך ניהולה. במרכז הבדיקה מצויים ניהולה הפיננסי של החברה והחלטות הוועדה המנהלת שלה. ועדה זו הורכבה תחילה מיו"ר החברה דוד ברודט, יו"ר פלאפון קובי בן גור ובעל השליטה ביורוקום שאול אלוביץ'. מנכ"לי יס - איתן רוב ואחריו שלמה לירן - השתתפו בישיבות הוועדה המנהלת אך נעדרו זכות הצבעה.

שפירא החל לבדוק את ניהולה הפיננסי של יס בעקבות דרישה של חברי דירקטוריון בזק, שביקשו לדעת כיצד נוצלו הכספים שהוזרמו לחברת הלוויין, על רקע הערכה שזו ניהלה את תקציבה בצורה לא יעילה. הדרישה הועלתה בישיבות ממושכות שקיים הדירקטוריון בסוף יוני 2001, לקראת הזרמה של 40 מיליון דולר ליס.

הדירקטוריון החליט באותן ישיבות כי לירן ימסור לו סקירה על מצבה של יס וצרכיה הכספיים. במסגרת אותן ישיבות הוחלט עוד כי סמנכ"ל הכספים של בזק, אורן לידר, יחליף בוועדה את בן גור, שפרש מבזק ומפלאפון בינואר 2001.

עוד החליט הדירקטוריון כי מבקר הפנים של בזק יחקור את פעילותה של יס גם בעבר, כאשר בן גור כיהן כחבר בוועדה המנהלת ואיתן רוב השתתף בישיבותיה.

על פי הערכות, נחקרות התקשרויות כמו זו שבין חברת יס לחברת צ'רלטון שבבעלות אלי עזור ופנחס זהבי. התקשרות זו, בהיקף של 22 מיליון שקל, נגעה לשידורי ספורט, שלא יצאו בסופו של דבר את הפועל.

בזק השקיעה עד כה 140 מיליון דולר בחברת יס, שסיימה את הרבעון השני של 2001 בהפסד של 208 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 182 מיליון שקל ברבעון הראשון.

בזק מסרה בתגובה כי מבקר הפנים בודק את יס במסגרת הבקרה השוטפת.

יס מסרה בתגובה כי בדיקת מבקר הפנים של בזק נעשתה על פי בקשתה, מתוך כוונה לנצל את הפונקציה של מבקר הקיימת ממילא בבזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully