וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: נמצה הדין עם האחראים למתקפה; בכירים במימשל: זהו כשל מודיעיני

הארץ

12.9.2001 / 6:12

(עדכון) בנאום לאומה הבטיח נשיא ארה"ב שמחר תתחדש הפעילות הכלכלית

הנשיא האמריקאי, גורג' בוש נשא היום (רביעי) נאום לאומה, כ-12 שעות לאחר מתקפת הטרור הקשה ביותר שספגה ארה"ב, והבטיח כי ארה"ב תמצה את הדין עם אלו האחראים למתקפה הקשה. "חייהם של אלפי אנשים נהרסו היום. תמונות המסוקים מילאו אותנו בעצב גדול וכעס שקט. הרצח ההמוני נועד להפחיד אותנו, אך הוא נכשל. המדינה שלנו חזקה. הם יכולים להרוס בניינים, אך אינם יכולים להרוס את הנפש האמריקאית", אמר הנשיא.

בוש ציין כי מיד לאחר ההתקפה הופעלה תוכנית החירום, וכי כוחות פדרליים נוקטים בכל האמצעים בכדי לשמור על אזרחי ארה"ב ברחבי המדינה ובכל העולם. הנשיא האמריקאי הבטיח כי כבר היום ייפתחו בנייני הממשל וכן הכלכלה האמריקאית תשוב לפעולה. "אנו מחפשים את האחראים, כל אושיות החוק והמודיעין יבחנו מי אחראי לפעולה הנפשעת הזו וימצו עימם את הדין. אין כל הבדל בין אלו שביצעו ההתקפה לבין המדינות הנותנות לגורמים אלו חסות. ארה"ב עמדה בעבר מול אויבים ותעשה זאת שוב".

בשעות הלילה עמד הנשיא בוש בפני קריאות הולכות וגוברות לנקמה. בכירים במפלגות הרפובליקאית והדמוקרטית מתחו ביקורת על שירותי המודיעין של ארה"ב על כך שנכשלו למנוע את ההתקפות. הבכירים קראו לנשיא לנקוט בפעולה צבאית.

קיסינג'ר: אנו חייבים להגיב בדומה לתגובה על פרל הרבור

"הדבר משתווה להתקפה על פרל הרבור, ואנו חייבים להגיב בצורה דומה. לאנשים שעשו זאת חייב להיות אותו הסוף כמו לאלה שתקפו את פרל הרבור" אמר מזכיר המדינה לשעבר, הנרי קיסינג'ר.

"אני חושב שהפעולה הזו היא בבירור פעולה שיכולה להוביל למלחמה" אמר הסנאטור הרפובליקאי, ג'ון מקיין. "אני בטוח שהצבא והנשיא שלנו ימצאו את המתכננים של הזוועה הזאת ולא רק יענישו את האחראים אלא גם יבטיחו שדבר דומה לא יישנה לעולם", הוסיף. כשנשאל אם ארה"ב תצא למלחמה נגד המדינה שהיתה ה"פטרונית" של האחראים לפיגועים אמר מקיין "בהחלט, מאחר שהם ביצעו זוועות בקנה מידה חסר תקדים".

סנדי ברגר, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא לשעבר קלינטון, אמר ל-CNN: "מי שעשה את זה הכריז מלחמה על ארה"ב ואנו נגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully