וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: מגדל יורדת ב-7% וכלל ביטוח מאבדת 5.8% על רקע המאורעות בניו יורק

גולן פרידנפלד

9.12.2001 / 16:19

טבע יורדת ב-3.9% במחזור גדול של 73 מיליון שקל; פורמולה סוגרת ירידות של 10% ועולה ב-1.9% במחזור של 6 מיליון שקל; מג'יק יורדת ב-13%; הפועלים יורדת ב-3.6%

לאחר הפתיחה, בה נרשמו ירידות שערים שלא נראו כאן זמן רב, מתייצבת בשעות הצהריים התמונה והמדדים המובילים יורדים בכ-3%. הגורם ששיחק תפקיד מרכזי בבלימת הירידות הן העליות בבורסת אירופה, שנבלמות בשעה האחרונה, ומרבית הבורסות באירופה עברו לירידות, מלבד בורסת לונדון, שעולה ב-0.6%. מחזורי המסחר גבוהים ומסתכמים ב-410 מיליון שקל.

בלימת העליות באירופה הוסיפה מעט לירידות השערים בתל אביב ומדד המעו"ף יורד ב-3% לרמה של 384 נקודות, בה לא ביקר מזה זמן רב. מדד ת"א 100 יורד ב-3.18% ומדד התל-טק יורד ב-3.65%.

מניית טבע יורדת ב-3.9% ומרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 73 מיליון שקל - מחזור גבוה. בזק יורדת ב-4.6% במחזור של 24 מיליון שקל, מניית נייס יורדת ב-5.5% ומניית פורמולה עברה לעליות של 1.9% לאחר שירדה כבר בכ-10% בתחילת יום המסחר.

הירידות בפורמולה משחקות לידי קבוצת יסקל , שהחלה להתחיל ולאסוף מניות של פורמולה כבר אתמול. ככל שהמניה יורדת בשיעור גבוה יותר כך עלויות הרכישה של יסקל יהיו נמוכות יותר, כאשר הסכום הכולל שהוקצה לצורך כך עומד על 10 מיליון דולר.

מניות הבנקים ממתנות אף הן את הירידות כאשר מניית פועלים , שהספיקה לרדת ב-6.2%, יורדת ב-3.6%, ומניית לאומי יורדת ב-1% תוך שהיא מרכזת מחזור של 66 מיליון שקל.

מניית מזרחי יורדת ב-3.3% במחזור של 4 מיליון שקל לאחר שהבנק הודיע כי ההפרשה המיוחדת שלו בגין ההוראה של המפקח על הבנקים תסתכם ב-95 מיליון שקל, ומחצית ממנה לפחות תיוחס לרבעון הקרוב. מניית בינלאומי 5 יורדת ב-2% לאחר שהבנק דיווח שהיקף ההפרשה המיוחדת שלו יעמוד על 86 מיליון שקל ומחציתו לפחות תיוחס לרבעון השלישי.

גילי כהן, מנהל קרנות הנאמנות בסולומון שוקי הון, סבור כי ברור שהאפקט לטווח הקצר על השוק הוא שלילי, אולם להערכתו, הכלכלה האמריקאית מסוגלת להתמודד עם האסון שפקד את ארה"ב.

להערכתו של כהן, הבורסה מייצרת כעת הזדמנויות רכישה נדירות, כמו למשל מניות הבנקים וטבע, שנסחרות במחירים נמוכים. כהן מבקש להזכיר כי הירידות הן בשל אפקט פסיכולוגי ולא כלכלי, ולכן סביר להניח שמניות הבנקים וטבע יתקנו כלפי מעלה בטווח הקצר, לאחר שיירגעו הרוחות.

פעילים בשוק ההון מסרו כי מה שעצר את גל הירידות בתל אביב הוא העליות בבורסות אירופה, שהיו הגורם שדחף את המשקיעים לנצל את הזדמנויות ההשקעה שנוצרו כתוצאה מהירידות החדות הבוקר.

גם קבוצת אי.די.בי סובלת קשות מירידות השערים כאשר אי.די.בי פיתוח יורדת ב-2.8%, אי.די.בי אחזקות יורדת ב-2.3%, לאחר שירדה כבר ב-7.3%, ודסק"ש יורדת ב-3.6%.

בקרב המניות הדואליות הקטנות נרשמות הירידות החריפות ביותר: מניית מג'יק יורדת ב-13%, מניית ריטליקס יורדת ב-5.6% ומטאלינק יורדת ב-7.4%.

כלל ביטוח יורדת ב-5.8% ומניית מגדל ביטוח יורדת ב-7%. מניות חברות הביטוח סובלות היום מסנטימנט שלילי, במיוחד בשל תביעות הביטוח האדירות בהיקף של מיליארדי דולרים שצפויות להגיע לחברות הביטוח האמריקאיות לאחר פיצוץ מגדלי התאומים, ולהשפיע, אם כי באופן מינורי, גם על ענף הביטוח העולמי.

חברת ג'נרלי, בעלת השליטה בחברת מגדל ביטוח, ירדה ב-2.8% לאחר שאתמול ירדה ב-8%, מה שמשפיע גם כן לשלילה על המניה. בכלל ביטוח מסרו כי אין להם חשיפה ישירה למה שקרה בארה"ב, אולם ההערכות הן כי האווירה הקשה וחוסר הוודאות לגבי היקף הנזקים הם שמכתיבים את הירידות במניות אלו.

הדעות בשוק לגבי החלטת הבורסה חלוקות. התומכים בהחלטה סבורים כי הבורסות באירופה ובאסיה פתוחות, ולפיכך יש לפתוח גם את המסחר בארץ, על מנת לתת למשקיעים הישראליים אפשרות להגיב גם כן לאירועים שהם גם בעלי אופי כלכלי. אחרים סבורים כי היה על הבורסה להשעות את המסחר ולו ליום אחד, על מנת למנוע קריסה של מספר מניות שדי בכמה אלפי שקלים בכדי לגרום להתרסקותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully