וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לאשר לקצב לשכה עד תום משפטו"

צבי זרחיה

9.9.2007 / 8:27

כך דורש יו"ר ועדת הכספים מהח"כים. זאת עקב הודעת מזוז כי המדינה תבקש מבימה"ש לקבוע שהעבירה בה מואשם קצב היא בעלת קלון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ סטס מיסז'ניקוב, דורש מהוועדה שלא תאשר העמדת לשכה, עוזרים, ומזכירות לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, עד לסיום משפטו. זאת, לנוכח הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, לבג"ץ כי פרקליטות המדינה תבקש מבית משפט השלום, לקבוע שהעבירה בה מואשם קצב היא עבירה שיש עימה קלון - מה שיאפשר לשלול את הטבותיו.

באוקטובר 2006 חשף TheMarker כי קצב ייהנה מכל ההטבות גם אם יורשע במשפט, וועדת הכספים החליטה לשלול את ההטבות הללו מנשיא לשעבר שיורשע בעבירה שיש עמה קלון.

מקורבי קצב לוחצים על ועדת הכספים לאשר לקצב 755 אלף שקל לשכירת לשכה, והטבות נוספות למשך החודשים אוגוסט-דצמבר 2007. פנייתו של מיסז'ניקוב אל אחיו של הנשיא לשעבר, ליאור קצב, כדי שיקפיא את בקשתו עד לסיום משפטו, נענתה בשלילה.

מיסז'ניקוב הציע לוועדה להקפיא את ההחלטה על אישור התקציב לקצב עד להכרעת בג"ץ בעניין עסקת הטיעון. כמו כן, אם בג"ץ ידחה את עסקת הטיעון, יוחזרו לו הכספים שנמנעו ממנו בתקופת המשפט. מיסז'ניקוב גם דרש שבמידה וקצב לא יורשע בעבירה שיש עימה קלון - הוא יוותר על זכותו לקבלת ההטבות הללו לכל החיים, ויסכים לקבלן למשך שבע שנים בלבד.

בתקופה זו יוכל לשכור לשכה, להעסיק שני עוזרים, ולקבל החזר הוצאות אירוח של 928 שקל בחודש. עם זאת, מוכנה הוועדה לאפשר עד סיום המשפט את מימון דירת השרד, הוצאות טלפון, והוצאות הבריאות והאירוח. פרקליטיו של קצב טוענים כי בעבירות המיוחסות לקצב אין קלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully